Re: Co wy na to? [OT?]

Autor: Rafał Doroszkiewicz (bezspamu_at_vast.net.pl)
Data: Sun 01 Feb 2004 - 20:35:14 MET

Użytkownik Wiesiek napisał:
> On Sun, 01 Feb 2004 13:07:34 +0100, Andrzej Nowak
> <epsilon_skasuj_at_devnull.art.pl> wrote:
[cut]

> Jasne.. Niektorzy userzy sa tak tepi ze jak im sloneczko GG zrobi sie
> czerwone to od razu skwiercza ze nie ma internetu (pomimo ze wszystko
> dziala) :)

Po pierwsze, MSZ, to co piszesz, ma niewiele wspólnego z tym, co
cytujesz, ale może mi się to tylko wydawać.

Zatem kontynuuję:

Nie wszyscy wykazują wysoką znajomość systemów, oprogramowania,
informatyki, zasad dobrego zachowania, projektu ePolska na lata
2001-2006, produktów spożywczych dostępnych w Hipermarketach.

Do czego dążę.. to to, że jeżeli przeszkadza Tobie takie tępe myślenie
ludzi, którzy niekoniecznie muszą znać się na tym wszystkim, na czym Ty
musisz (z racji swojego zawodu) - to zorganizuj (albo 'Twoja' firma)
kurs, na którym wytłumaczysz jak działa internet, co to jest sieć, na
jakie usługi dzieli się pakiet dostępu do internetu, który 'Twoja' firma
oferuje i podobne.
Podobnie ma się rzecz z bezpieczeństwem (całe te zamieszanie wokół słowa
'HACKER' i 'WIRUS') - krótka lekcja może wiele zdziałać.

Osobiście też miewałem i w dalszym ciągu miewam problemy z takimi
użytkownikami. Nie jeden raz dostałem sms'a o godz. 3 w nocy, że komuś
Gadu-Gadu nie działa, czy też "jaki wpisać username w kazaa?".
Sęk w tym, że jeżeli nie wytłumaczę takiemu przy pierwszej lepszej
okazji, że internet nie działa tak, jak to on myśli, to sytuacje takie
będą się powtarzały - mnie denerwowały, w ramach czego zdegraduję
użytkownika do tępego człowieka i między nami powstaną konflikty, a na
tych mi nie zależy.

Moim skromnym zdaniem, najlepszym rozwiązaniem jest douczenie
użytkownika, jak ma postępować. Jeżeli na kursy Ciebie, bądź firmy, w
której pracujesz nie stać - wystarczy trochę czasu, aby napisać ładny
how-to-use-internet, czy podobny i wręczyć w formie dokumentacji
papierowej bądź na jakiejś stronie WWW.

Pozdrawiam,

--
Rafał Doroszkiewicz