Re: odpowiedzialno?ć ISP z tytułu prawdopodobnego naruszenia praw autorskich przez abonenta ?

Autor: Wiesiek (spam_at_op.pl)
Data: Fri 30 Jan 2004 - 19:15:05 MET

On Fri, 30 Jan 2004 18:17:02 +0100, Paweł Małachowski
<pawmal_at_to-i-tak.niewazne> wrote:

>Wybacz, jeśli ten ktoś nie jest z Polski, to raczej mała szansa,
>by umiał odpowiedzieć na jakieś finezyjne ;) pytanie, a zatem
>nie uzyskałby wykazu udostępnionych przez danego użytkownika
>zasobów. I po sprawie.
Dokladnie. Jednak roznice w prawie sa rozne miedzy krajami. Co ja na
to poradzic moge. Oczywiscie rozumiem to ze producent sie burzy, ale
... zreszta temat robi sie offtopiczny

>Poza tym, według Ciebie ktoś tam siedzi i klika w tych P2P i szuka
>_ręcznie_?..
Jasne :) a swistak siedzi i zawija .....

>Tia, do mnie kiedyś zadzwonił człowiek i tak ni w 5, ni w 10 mówi,
>żebym oddał mu jego dane, po czym przeszedł do straszenia policją.
Ja mialem nieco inna akcje.
Ktos z sieci klienta uzywal jakiegos irca czy gg.. nie pamietam juz
dokladnie. Chodzilo o to ze ktos z tej sieci grozil jakies osobie.
Ojciec tej osoby strasznie sie zbulwersowal i oddal sprawe na policje.
Ofc ci zaraz przeszukali RIPE i zadzwonili do mnie cobym podal do kogo
nalezy ten IP. Ofc przekierowalem ich do /dev/null
Panowie nie dali za wygrana. Postanowili poskanowac mi nieco serwer,
sprawdzic czy nie dzialaja jakies ciekawe i popularne hasla na roota,
poczym zaczeli wykonywac AXFR domeny klienta. Nie wiem po co to
robili. Mysleli ze w DNSie zapisuje info o kliencie ?? :))))
Poniewaz nic im nie wyszlo to postanowili mnie odwiedzic i zrobic
nielegalne przesluchanie - i znow >/dev/null
Poniewaz nie mieli zadnych prawnych podstaw wiec oddali sprawe do
prokuratury gdyz tatus byl namolny. Wtedy wydalem informacje. Klient
mial sprawe w sadzie, ale ...
Logow zadnych nie dostalem, klient tez, na rozprawie nikt nie wiedzial
o co wogole chodzi. Informatykiem bylem ino ja i pochodzenia
"rzekomych" logow nie bylem pewny. Klient zostal uniewinniony za "mala
szkodliwosc spoleczna", a tatus ktoremu uderzyla abicja do glowy
pokryc musial wszystkie koszty postepowania dochodzeniowego + sama
rozprawa. Ot polskie reality-show :))

--
Wiesiek