Re: Polpak peering POL-34

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_pm.waw.pl)
Data: Tue 27 Jan 2004 - 23:46:40 MET

Janusz - Vahanara <vahanara_at_olimp.gapp.pl> writes:

> Ty, to nie Allegro.
> Ci IMHO nie mogą sobie pozwolić na stratę pół miliona użytkowników
> Neostrady (tak, pół miliona - z jednego numeru telefonu z Neostradą
> korzysta cała rodzina plus ewentualnie naj bliży sąsiad za ścianą)?

Bo? Bo Ty to wiesz i juz?
Moim zdaniem powinni sobie to przeliczyc - np. czy bardziej oplaca sie
(danej firmie, nie POL-34) link do TPSA (byc moze jako dodatek do
peeringu + upstreamu przez POL-34), czy tez lepiej miec tylko POL-34
i niech sie userzy TPSA uzeraja z TPSA, ze im laczy do POL-34 nie
zapewnia.

Placenie przez POL-34 TPSA za peering to IMHO samobojstwo.

Userzy TPSA nie sa klientami w sensie IP providera nikogo innego niz
TPSA i kombinowanie jakby im zapewnic dobry link wbrew ich IP
providerowi (= TPSA) jest moim zdaniem przeciwrozumne i na dluzsza
mete bezskuteczne. Jedyne co to moze dac to dalsze utrwalanie
"wladzy" TPSA nad polskim Internetem.

--
Krzysztof Halasa, B*FH