Re: TP SA zmniejszyła dostępność do

Autor: radi (radi_at_spam-spam-spam-eggs-bacon-and-spam.wireland.org)
Data: Tue 27 Jan 2004 - 16:12:56 MET

futszaK wrote:

> może również taką budowe zlecić, albo zapłacić temu operatorowi który
> takową sieć zbudował za dostep do jej klientów

no wiec wlasnie o tym napisalem. mam nadzieje ze do takiej sytuacji
o jakiej wspomnialem dojdzie, wtedy kiedy tylko beda istnialy inne
prawdziwie powszechne i konkurencyjne dla monopolu sieci dostepowe,
bo beda dzialaly na zdrowszych zasadach, i jednoczesnie takowy dostep
beda mialy. natomiast nie rzecz w tym, zeby kazdy budowal sobie
siec, zeby usprawnic dostep 'do siebie'. to wywazanie szeregu w
wiekszosci pootwieranych drzwi.

i jeszcze raz wez pod uwage, ze nie odnioslem sie wylacznie do tego
tego przypadku, tylko temat zatacza szerszy krag /od stykow
uczelnianych (edu|com) do man'ow i niemalych providerow/. to do czego
sie odnosisz, to akurat rykoszet, choc spory.

> pisząc to mam w wyobraźni budynek Politechniki Poznańskiej z optycznym
> widokiem na olbrzymiaste osiedle z dziesiątkami tysięcy mieszkań

j/w.

zreszta, odnoszac sie do Twojej wczesniejszej odpowiedzi, dotyczacej
tego co zabranialo PozManowi podlaczac koncowych klientow w czasie,
kiedy gros accessu u nas bazowalo na 0-202122: zabranialo mniej
wiecej to samo, co i tepsie 'uniemozliwialo' budowe wlasnego
popularnego dostepu. mniej wiecej to samo, +szereg innych czynnikow.
sadze ze w tym rowniez z pewnoscia tpsa pewnie by nie ulatwila sprawy.

> co są warte serwisy o których piszesz bez bazy klientów do których
> zbudowanie sieci kosztuje jeszcze więcej ???

wlasnie dlatego napisalem juz na samym poczatku ze mam nadzieje ze do
takiej sytuacji dojdzie wlasnie wtedy kiedy w tym kraju beda istnialy
takie - oparte na zdrowych zasadach funkcjonowania - alternatywy dla
klientow, ktorzy to beda zmieniali dostawce z szeregu wzgledow ktorych
nie trzeba tlumaczyc. i bedzie to zapewne przyczynek do dalszych ruchow
klientow.

na szczescie to sie buduje. kablowki (tutaj 'monopol' troche pomogl
sprawie pozbywajac sie swojej ich czesci),man'y z szeregiem uslug +
ich klienci swiadczacy podobne na wlasna reke, adsl od konkurencyjnych
telecomow. oby jak najwiecej i najszybciej.

> pisałeś coś o intranecie

zaluje ze nie wyczules w tym ironii, biorac pod uwage ze mowa
o zagadnieniu/problemie odnoszacym sie do naszego kraju.

> spokojnie, allegro zdaje się zmienia providera wiec wprawdzie
> przejście będzie takie samo, ale tłok na nim o połowe mniejszy,
> przynajmiej na styku pozMan-tpnet

j/w, niestety nie rozwiazuje to sedna problemu.

--
Usenet, Luke!