Re: Poznań Internet Exchange ??

Autor: Andrzej Nowak (epsilon_skasuj_at_devnull.art.pl)
Data: Sun 25 Jan 2004 - 15:33:57 MET

On Sun, 25 Jan 2004 14:17:00 +0100, Michal Gawrylczyk wrote:

> Czy uwazasz, ze z racji nizszych zarobkow w Polsce internet powinien byc
> tanszy? Bo mi sie wydaje, ze np. urzadzenia kosztuja u nas tyle co w
> Niemczech (czesto nawet wiecej).

Nie uwazam tak, uwazam ze jest u nas duzo drozej i nic ponadto. Poza
tym dyskusja bodajze toczyla sie o laczach operatorskich, wiec moj
komentarz nie byl do konca na miejscu. Nie pracuje w sieciach i nie wiem
jakie sa koszty utrzymania lacza lub polityka ekspansji, zwrocilem tylko
uwage, ze za granica jest taniej jesli chodzi o end-usera.

> Podobnie ma sie sprawa z infrastruktura (np.
> sieci swiatlowodowe nie sa u nas rozbudowane az tak jak na zachodzie, a
> w zwiazku z tym sa drozsze).

Dlatego tez napisalem stosowne przypuszczenie.

> A pomimo tego dla uzytkownika koncowego podales cene 30 euro czyli okolo
> 140 PLN za 768kb. Neostrada o minimalnie gorszych parametrach kosztuje

Minimalnie? O polowe wieksza przepustowosc maksymalna to jest minimalna
roznica? Poza tym o parametrach neostrady lepiej nie zaczynajmy sie
wypowiadac, bo sie kolejny flejmuor zrobi ;-)

> jezeli sie nie myle chyba tez cos kolo. W tym watku pojawiala sie wiele
> razy teza, ze internet u nas jest strasznie drogi w porownaniu z lepiej
> rozwinietymi krajami. Ale jezeli siegnac do dokladnych cennikow okazuje
> sie ze nie jest to prawda, tylko ploteczki przekazywane od kolegi do
> kolegi, ktory ma znajomego, ktory rzekomo zna kogos kto ma tani
> internet. Ba, ma w domu 100Mb za 50$ ;-)

Akurat tak sie sklada, ze przegladalem biezace oferty a nie
najswiezsze "ploteczki kolegow". I podtrzymuje to, co napisalem.

Swoja droga w 100Mb za 50$ to ja uwierze, pod warunkiem, ze jest 100Mb do
modemu w skrzynce za domem ;-)

pzdr,

+e