Re: Poznań Internet Exchange ??

Autor: Michal Gawrylczyk (michal.gawrylczyk_at_gts.pl)
Data: Sun 25 Jan 2004 - 14:17:00 MET

Andrzej Nowak wrote:

> Jesli chodzi o koncowego uzytkownika: za ~30 euro mozna miec 768kbit
> do domu. Zwazywszy na niemieckie zarobki, to jest duzo taniej. Z
> pewnoscia sytuacja taka jest spowodowana lepsza infrastruktura sieci
> w Niemczech etc, ale tu dyskusja ograniczyla sie do ceny.

Czy uwazasz, ze z racji nizszych zarobkow w Polsce internet powinien byc
tanszy? Bo mi sie wydaje, ze np. urzadzenia kosztuja u nas tyle co w
Niemczech
(czesto nawet wiecej). Podobnie ma sie sprawa z infrastruktura (np. sieci
swiatlowodowe nie sa u nas rozbudowane az tak jak na zachodzie, a w zwiazku
z tym sa drozsze).
A pomimo tego dla uzytkownika koncowego podales cene 30 euro czyli okolo
140 PLN za 768kb. Neostrada o minimalnie gorszych parametrach kosztuje
jezeli sie nie myle chyba tez cos kolo.
W tym watku pojawiala sie wiele razy teza, ze internet u nas jest strasznie
drogi w porownaniu z lepiej rozwinietymi krajami. Ale jezeli siegnac do
dokladnych cennikow okazuje sie ze nie jest to prawda, tylko ploteczki
przekazywane od kolegi do kolegi, ktory ma znajomego, ktory rzekomo
zna kogos kto ma tani internet. Ba, ma w domu 100Mb za 50$ ;-)

Michal