Re: Polpak peering POL-34

Autor: kazdy.moze cos.napisac (kazdy.moze.cos.napisac_at_WYTNIJ.gazeta.pl)
Data: Fri 23 Jan 2004 - 23:03:10 MET

Grzegorz Janoszka <Grzegorz.Janoszka_at_pro.onet.pl-----USUN-TO> napisał(a):

> Nie rozumiesz. Taka WP zarabia dzięki użytkownikom. Jeśli użytkownikowi
> cokolwiek będzie się ładowało sekundę dłużej, to idze na inny portal.
> WP zapłaci dużo za bezpośredni styk z Polpakiem, gdzie jest spora część
> klikaczy, żeby tylko im się wszystko ładnie i szybko ładowało.

Przepraszam, ale widze, ze zupelnie sie nie zrozumielismy, a na dodatek chyba
mamy takie samo zdanie, wiec dyskusja sie nie klei. Przypomne: zaczelo sie od
tezy, ze Polpak nie zdecyduje sie na utrzymanie bezplatnych bramek z
MANami/POL-34 bo to wprost wbrew jego interesom. Ja ta teze podtrzymuje, ty
jej przeciez nie zaprzeczasz - zgadzam sie, ze porzadny ISP ma zarowno lacze
do Polpaku obslugujace ruch do Polpaku i lacza do MANow/POL-34 obslugujace
ruch akademicki.

> Zdefiniuj słowo "operator".

Mialem na mysli ISP - firme, ktora zapewnia dostep do Internetu innym.

> Tak? To zastanów się nad sobą. To, że każdy portal ma styk z siecią
> akademicką, PŁACI za to, jest dwukrotnie korzystne dla sieci
> akademickiej: po pierwsze sieć akademicka zarabia za to, po drugie, sieć
> akademicka musi od swoich peerów kupować mniejsze łącze, bo ruch do tego
> portalu załatwia lokalnie - nie rozumiesz?

Tu tez sie zgadzamy - jesli ktos komus placi, to ten drugi ma dobrze:)

> Dzięki takiej polityce POL34 płaci za łącze zagraniczne oraz Polpak.
> Nie sądzę, żeby płacili za jakiegokolwiek innego linka.
> Nie widzisz w tym oszczędności?

Widze, popieram. Tyle, ze dzisiejsze dyskusje o Peeringu pomiedzy Pozmanem i
Polpakiem dotycza sytuacji, w krotej Pozman NIE placi za Polpak.
Zamieniajac "nie placi" na "placi" usunales wiekszasc sensu z naszej dyskusji.

MANow

> Możesz sobie pisać cokolwiek - i tak niczego nie zmienisz :)

Ach, wytrwala praca wiele zmienic mozna. W przypadku tego watku chcialem
jedynie poznac opinie o sprawie placenia badz nie za dostep do czyjejs sieci.

no i znow wyszedl mi anonim - przepraszam