Re: Jak zastąpić modem SpeedStream z TPSA (DSL) własnym?

Autor: Michal Biegajlo (jest_at_na.stronie.www)
Data: Sun 18 Jan 2004 - 06:32:41 MET

In news:bubj1u$rfq$1_at_nemesis.news.tpi.pl, *Paweł Cern* typed:

> Wiesz, nie wiem czy to co piszą w dokumentacji Internet DSL to prawda.
> Przecież PPPoA nie niesie nagłówków Ethernet a więc MAC-adresów.
> Jeśli byłoby PPPoA, MAC-adres nie był by istotny i usługa działałaby z
> każdym modemem.

No i tego nie sprawdzałem ale jak dorwę inny modem to sam z ciekawośći
zobaczę ;)

> Nie jestem przekonany że sesja zawiesza się. Jeśli router modemu
> odpowiada że sieć zewnętrzna jest nieosiągalna, to stosowny wpis z
> tablicy routingu został usunięty, a więc modem jest świadomy że nie
> ma połączenia PPP i powinien próbować zestawić je ponownie (jeśli
> jest odpowiednio skonfigurowany).

Veni, Vidi i na 100% to jest zwis sesji, a skoro sesja wisi to się nie
zerwała, a skoro się nie zerwała to nie ma, po co jej wznawiać. to jest
niestety głupiutkie urządzenie i nie potrafi samo wykryć zwisów. Na Vici mam
rozwiązanie tylko potrzeby jest dostęp do modemu i znajomść np. perla (ja
nie znam ;( )

> Posuwam się do takich kroków bo TPSA naprawia to łącze już ponad
> miesiąc i nie mam już do nich siły. Chcę przeprowadzić własne testy.

Ja jak miałem problemy z moim DLS'em to miałem tę przyjemność gadać z
człowiekiem naprawdę kompetentnym z Polpaka, który pozwolił mi załogować się
zdalnie na router (via telnet) żebym mu podał konfig (hi, hi mój login i
pass dla pppauth też znam ;>). Na koniec okazało się, że miałem padnięty
router i mi go wymienili, ale hasło jest te same :D

--
Pozdrawiam / Regards Michal Biegajlo
http://www.winroute.prv.pl