Re: ADSL DIALOG - Wrazenia

Autor: Marek Moskal (moskit_at_irc.p-l)
Data: Tue 13 Jan 2004 - 16:13:06 MET

Jacek Orłowski napisal(a) [13 Jan 2004]:

> Choć z tym maksem to tak bym nie przesadzał. 2 MBit to te-
> oretycznie 256 kB/s. Mnie udało się w pojedynczej sesji
> FTP z sunsite.icm.edu.pl wycisnąć 210-215 kB/s.
> Biorąc pod uwagę narzut "na DSL" czy inne sprawy związane
> z różnicą protokołów wynik chyba jest niezły.

2Mbit/s po ADSL to po odliczeniu narzutow teoretycznie maksymalnie ok.
1700-1800 kbit/s dla danych transmitowanych w IP, czyli 212-225 kB/s.
Zgadza sie to z twoimi obserwacjami :)

> Choć trzeba
> przyznać że TPSA po kilku miesiącach zasłaniania się tym
> narzutem podniosła pasma na DSL-ach i w efekcie na 1 MBit
> iDSL z TPSA uzyskuje 1200 kbps. Dialog mógły też podnieść
> pasma na półkach tak by klient uzyskiwał pełne pasmo.

To nie jest tak naprawde mozliwe - uzyskasz rozne pasmo uzyteczne w
zaleznosci od rozmiarow transmitowanych pakietow. Np. w najmniej
korzystnym przypadku (40 bajtowe pakiety IP) zamiast 1700-1800 kbit/s
mialbys okolo 700 kbit/s dla IP, z czego niecale 400 kbit/s dla danych.

W takich warunkach "uzyskiwane" pasmo kazdy moze liczyc jak chce, w
szerokich granicach, i uwazam ze podawanie pasma fizycznego jest
najbardziej miarodajne i sensowne.

--
                          (moskit-at-irc.pl)