Re: ADSL DIALOG - Wrazenia

Autor: Jacek Orłowski (Jacek_at_Orlowski.Com.SpamRemove)
Data: Tue 13 Jan 2004 - 14:15:53 MET

Użytkownik "Paweł Kudliński" <pkudlins_at_wp.pl> napisał
  w wiadomości news:bu0l1f$dl5$1_at_nemesis.news.tpi.pl...

> 2Mbit/512Kb lokalizacja Lodz bangla bez problemu da
> sie wysycic na maxa

Potwierdzam. Mam taką samą usługę od ok. 22.12.2003. Wrocław.

Choć z tym maksem to tak bym nie przesadzał. 2 MBit to te-
oretycznie 256 kB/s. Mnie udało się w pojedynczej sesji
FTP z sunsite.icm.edu.pl wycisnąć 210-215 kB/s. Podobnie
przy wielowątkowym ściąganiu (Flasget) z różnych serwerów
maksimum nie przekroczyło mi 220 kB/s.

Biorąc pod uwagę narzut "na DSL" czy inne sprawy związane
z różnicą protokołów wynik chyba jest niezły. Choć trzeba
przyznać że TPSA po kilku miesiącach zasłaniania się tym
narzutem podniosła pasma na DSL-ach i w efekcie na 1 MBit
iDSL z TPSA uzyskuje 1200 kbps. Dialog mógły też podnieść
pasma na półkach tak by klient uzyskiwał pełne pasmo.

Tak ogólnie to Dialog ma zupełnie inne podejście w konfi-
guracji niż TP. Telekomunikacja rutuje klasę 4/8 IP bez-
pośrednio na modem. Dialog modemowi nadaje IPki wewnętrzne
(jakieś 10-tki chyba) i spina to w switche. Jest to spora
oszczędność na adresach bo odpadają po 3 na każdego kli-
enta. Ja np. mam netmaske na 64 adresy. Inni pewnie podobnie.

Ogólnie usługa działa stabilnie. Od czasu do czasu są małe
zwisy spowodowane jak mniemam resetem półki. Nie wiem z cze-
go to wynika ale zapewne jest to objaw "choroby wieku dzie-
ciecego". Jest to jednak "lekki kaszelek" w porównaniu
do przewlekłości podobnej choroby iDSL-a.

--
Pozdrawiam,
 jO.