Re: DDoSy, co robic?

Autor: Łukasz Bromirski (whatever_at_whenever.goes)
Data: Fri 09 Jan 2004 - 07:41:30 MET

Piotr KUCHARSKI wrote:
> Ale łącze do operatora dalej jest zatkane. :)

Mówisz o łączach między-operatorskich? Trudno powiedzieć, nie
sądzę, żeby zdarzało się to często. Jak idzie DDoS to zwykle
trafia się wiele "źródłowych" ASów, patrz post Frasunka -
parę InternetDSLi/Neo+, dial-upy Dialogu itp.. Każdy z
nich z osobna nie zajął raczej nawet w znaczącym procencie
rurki Netia<>TP S.A/Polpak/Dialog.

> Adres mojego routera to ISP może odcinać, nic nie powinno do
> niego przychodzić z Internetu.

A na czym zapniesz sesję BGP z operatorem właśnie? W
powietrzu? Nawet jeśli na loopbacku to i tak przecież ten
loopback musi mieć jakieś IP widoczne "z drugiej strony".

> Czyli edukacja. Mimo że słuszny kierunek, to ślepy zaułek. (Chyba
> że internetowe prawo jazdy i/lub wymuszanie dobrych konfiguracji
> systemów włączanych do Internetu.)

To drugie bardziej, nie wierzę w pierwsze rozwiązanie jako
globalnie rozwiązujące ten problem.

--
Łukasz Bromirski                             lbromirski:mr0vka.eu.org