Re: DDoSy, co robic?

Autor: Piotr KUCHARSKI (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Fri 09 Jan 2004 - 01:39:19 MET

Łukasz Bromirski <whetever_at_whenever.goes> wrote:
> ...powodujesz, że przez BGP (dzięki dodatkowo route-mapie i
> ustaleniu community) taka trasa znajduje się najpierw
> w brzegowym routerze operatora, a chwilę później w całej jego
> sieci.

Ale łącze do operatora dalej jest zatkane. :)
Chyba że to z operatora DoS idzie, to bardzo zacne wtedy, owszem.

> Najgorzej jak celem ataku DDoS stanie się IP na interfejsie
> Twojego routera brzegowego - wtedy jedynym rozwiązaniem jest
> blokowanie po źródłach ataku a nie po adresie docelowym, bo
> w innym przypadku ISP odetnie sobie Ciebie ;)

Adres mojego routera to ISP może odcinać, nic nie powinno do
niego przychodzić z Internetu.

> Dopóki ludzie będą bezmyślnie używać systemów niezabezpieczonych
> przy podłączeniach do Internetu, możliwość ich masowego przejęcia
> i zastosowania w takim ataku będzie bardzo atrakcyjną perspektywą.
> Czyli - nieprędko chyba się to skończy.

Czyli edukacja. Mimo że słuszny kierunek, to ślepy zaułek. (Chyba
że internetowe prawo jazdy i/lub wymuszanie dobrych konfiguracji
systemów włączanych do Internetu.)

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal
http://nerdquiz.sgh.waw.pl/  -- polska wersja quizu dla nerdów ;)