Re: DDoSy, co robic?

Autor: Piotr KUCHARSKI (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Fri 09 Jan 2004 - 16:15:37 MET

Łukasz Bromirski <whatever_at_whenever.goes> wrote:
> Mówisz o łączach między-operatorskich? Trudno powiedzieć, nie
> sądzę, żeby zdarzało się to często. Jak idzie DDoS to zwykle
> trafia się wiele "źródłowych" ASów, patrz post Frasunka -
> parę InternetDSLi/Neo+, dial-upy Dialogu itp.. Każdy z
> nich z osobna nie zajął raczej nawet w znaczącym procencie
> rurki Netia<>TP S.A/Polpak/Dialog.

Tak, w tym przypadku blackhole zadziałałby bardzo dobrze.

W przypadku ataków DDoS z zagranicy -- już mniej, choć oczywiście
by pomógł.

> A na czym zapniesz sesję BGP z operatorem właśnie? W
> powietrzu? Nawet jeśli na loopbacku to i tak przecież ten
> loopback musi mieć jakieś IP widoczne "z drugiej strony".

Na czymkolwiek. To IP nie musi być widoczne nigdzie poza
routerem ISP-a. (A wręcz nie powinno.)

> To drugie bardziej, nie wierzę w pierwsze rozwiązanie jako
> globalnie rozwiązujące ten problem.

No... to teraz przekonać Microsoft i z górki. :)

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal
http://nerdquiz.sgh.waw.pl/  -- polska wersja quizu dla nerdów ;)