Re: TPSA - Dziś zmiany w ruchu IP

Autor: Maciej Anczura (shog_at_icm.edu.pl)
Data: Sun 21 Dec 2003 - 14:51:50 MET

Bronek Kozicki wrote:

> a czego się spodziewałeś ? Że TPSA zwróci pulę adresów do RIPE i powie
> "sorry, nasi lamerscy użytkownicy i administratorzy nie potrafią się
> dogadać z lamerskimi administratorami routerów i firewalli, którzy
> blokują adresy 83/8.

Z tymi użytkownikami, to bym nie przesadzał. Oczywiście fajnie by było
gdyby użytkownicy w miarę możliwości pomagali rozwiązywać problemy,
ale nie zapominajmy, że stosunek klient <-> usługodawca jest dość
przejrzysty i tak naprawdę ich wkład powinien się ograniczać co najwyżej
do raportowania pracownikom ISP, które sajty nie działają. Całą resztę
(zdiagnozowanie problemu, kontakt z odpowiednimi administratorami)
powinien załatwić ISP - w końcu za coś biorą te pieniądze i (przynajmniej
teoretycznie) posiadają odpowiednie kompetencje aby problem rozwiąząć.

Szczerze mówiąc nie bardzo mnie ten cały problem interesuje, więc mogłem
zwyczajnie przegapić, ale nie zauważyłem na żadnej grupie opisu właściwego
działania ze strony isp (przyjęcie zgłoszenia, kontakt, rozwiązanie
problemu). W przypadku gdy problem dotyczy 2mln adresów, a zatem i takiej
mniej więcej liczby potencjalnych klientów, można by spodziewać się
innego podejścia.

--
I know you and Frank were planning to disconnect me,
and I'm afraid that's something I cannot allow to happen.