Re: Pozwolenie na budowe sieci lokalnej

Autor: Grzegorz Czechowski (czechu_at_NO-SPAM.darkstar.xpam.de)
Data: Sun 14 Dec 2003 - 02:19:45 MET

On Sun, 14 Dec 2003 00:04:50 +0000 (UTC)
Adam Frankowski <adam_at_zamkowa.virt.pl> wrote:

> Witam
>
> Czy w normalnych warunkach chcąc zbudować sieć lokalną w istniejącym
> budynku potrzebuję jakieś konkretnie uzgodnione projekty budowy tej
> sieci itp, jak to jest w przypadku instalacji elektrycznej? Wszyscy mi
> mówią, że nie trzeba takich rzeczy, w prawie budowlanym też tego nie
> znalazłem, ale wolę się upewnić jeszcze przed rozmową ze spółdzielnią
> uważąjącą za święte słowa inżynierów elektryków, że na wszystko ma być
> projekt, szczegółowa dokumentacja techniczna, protokół wejścia na
> [...]

No trudno raczej stawiać sieć na nieistniejącym jeszcze budynku :], a co
do projektów, dokumentacji technicznej to trzeba robić tam gdzie sobie
rządają. Jeśli to ASK i masz dobre znajomości to żadnych pojektów nie
będziesz potrzebował, wystarczy umowa, że wszelkie szkody wynikające z
Twojej ingerencji pokryjesz z kosztów własnych i pewnie kilka innych,
których to sobie spóldzielnia zarząda. Co do ciągów elektrycznych ja
przynajmniej nie miałem żadnych problemów. Pewnie nikt u mnie nawet tam
nie zagląda. Więc co kraj to obyczaj ... a tutaj co spółdzielnia to
obyczaj :) Dobrze byłoby, gdybyś się najpierw podpytał kogoś ze
spółdzielni jak oni na to patrzą, najlepiej odrazu gadać z prezesem, bo
te panie za biurkiem czasami mało wiedzą :)

--
g.