Re: Pozwolenie na budowe sieci lokalnej

Autor: Adam Frankowski (adam_at_zamkowa.virt.pl)
Data: Sun 14 Dec 2003 - 12:03:57 MET

In article <20031214021945.752030ee.czechu_at_NO-SPAM.darkstar.xpam.de>,
 Grzegorz Czechowski wrote:
> No trudno raczej stawiać sieć na nieistniejącym jeszcze budynku :], a co
> do projektów, dokumentacji technicznej to trzeba robić tam gdzie sobie
> rządają. Jeśli to ASK i masz dobre znajomości to żadnych pojektów nie
> będziesz potrzebował, wystarczy umowa, że wszelkie szkody wynikające z
> Twojej ingerencji pokryjesz z kosztów własnych i pewnie kilka innych,
> których to sobie spóldzielnia zarząda. Co do ciągów elektrycznych ja
> przynajmniej nie miałem żadnych problemów. Pewnie nikt u mnie nawet tam
> nie zagląda. Więc co kraj to obyczaj ... a tutaj co spółdzielnia to
> [...]

Hehe, na istniejącym, czyli nie w fazie budowy ;)
Mój problem polega na tym, że nie jest to pierwsza sieć jaką robię,
ale dopiero tutaj traktują instalację LAN jako linie energetyczne, na które
jakby nie było trzeba mieć pozwolenia projektowe i wykonawcze. Z drugiej
jednak strony nikt nie jest w stanie uzgodnić projektu LANu, bo nie ma (chyba)
czegoś takiego jak inżynier sieci teleinformatycznych z uprawnieniami do
projektowania i wykonywania takich sieci, bo z tego co mi wiadomo żadna
uczelnia nie kształci osób o podobnie brzmiącym tytule i nigdzie się
nie dostaje uprawnień takich jak na projektowanie/wykonywanie wod,kan,gaz,
elektryka itp.
Pozostaje tylko kwestia wytłumaczenia tego spółdzielni (rozmawiam z "górą"),
która cały czas jest ślepo zapatrzona w członków inżynierów elektryków...
Najlepszy byłby jakiś dokument o tym, że nie trzeba takich formalnych
i urzędowych rzeczy, bo ciężko do nich dociera fakt, że co nie jest zakazane
jest dozwolone i że ze względu na niskie napięcie w sieci komputerowej nie
jest ona traktowana tak rygorystycznie jak energetyka, a ponieważ cala
instalacja jest prowadzona na ścianie, a nie w ścianie, to nie ma potrzeby
szczegółowego jej rysowania na rzutach i przekrojach budynku, bo wyraźnie
widać którędy idą kable...

Dzięki za pomoc, proszę o jeszcze;)

Pozdrawiam

--