Regulamin dostawcy internetowego

Autor: Marek (kot866_at_wp.pl)
Data: Wed 17 Sep 2003 - 16:33:01 MET DST


Witam
Mam nadzieje ze pytanie kieruje na dobra grupe.

Mam kilka pytanek, w sieci mgk (www.sieci.mgk.pl) w regulaminie zapisano
kilka rzeczy ktore mi sie bardzo nie podobaja, zwracam sie z prosba do
szanownych grupowiczow o rade, bo chcialbym sobie zalozyc dostep radiowy do
internetu w tejze sieci, a niewiem co o tym sadzic.
Zacytuje tu kilka przykladow z regulaminu:

ust.11
1. Na oplaty bedace wynagrodzeniem za wykonywanie uslugi skladaja sie oplaty
wynikajace z cennika lub umowy.
*2. MGK zastrzega sobie prawo do zmiany cennika w kazdym czasie, co nie
stanowi zmiany umowy. [czy to jest legalne bezprawie ?]
3. O kazdej zmianie wysokosci oplat polegajacej na podwyzszeniu ich
wysokosci i termiie wprowadzeia takiej zmiany MGK jest zobowiazane
powiadomoc pisemnie i indywidualnie kazdego abonenta z wyprzedzeiem co
najmiej jednego okresu rozliczeniowego.
4. Wprowadzeie nowych pozycji do cennika w zwiazku ze zmianami parametrow
uslugi lub rozszerzeniem cennika o nowe uslugi nie stanowi zmiany umowy lub
cennika.
5. W przypadku platnosci przez abonenta calej kwoty oplaty za caly okres
obowiazywania umowy zawartej na czas okreslony z gory MGK nie ma prawa
zmieniac wysokosci oplaty dla tego abonenta.
itd
ust.19
O zmianach regulaminu MGK zawiadomi abonentow na pismie przynajmniej na 14
dni przed dniem wejscia w zycie zmian regulaminu.
ust.17
Wygasniecie umowy
Umowa wygasa wskutek:
1. uplywu okresu na jaki zostala zawarta.
2. smierci abonanta [jedyne rozsadne wyjscie]
3. rozwiazaia lub likwidacji abonenta.
ust.15
1. Umowa zawarta na czas okreslony moze byc rozwiazana, poza przypadkami
szczegolnymi okresloymi w regulamiie jedynie:
a. za porozumieiem stron dokonanym w formie pisemnej [ciekawe dlaczego mieli
by sie zgodzic]
b. jezeli strona zadajaca wczesniejszego rozwiazania umowy zawartej na czas
okreslony dokona zaplaty na rzecz drugiej strony odszkodowania w wysokosci
lacznej oplaty, jaka pozostalaby do zaplaty do konca trwania umowy zawartej
na czas okreslony, gdyby umowa nie zostala rozwiazana wczesniej. [czyli po
jaki chuk mialbym rezygnowac skoro i tak musze zaplacic aboament do koca
okresu na jaki podpisalem umowe?]
2. Kazda ze stron moze rozwiazac umowe zawarta na czas nieokreslony z
zachowaniem 6 miesiecznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koiec
miesiaca kalendarzowego.
3. MGK moze rozwiazac umowe z abonentem w trybie natychmiastowym w
przypadku:
a. cofniecia, ograniczeia, wygasniecia, zmiany uprawnien lub warunkow do
swiadczenia uslug przez MGK, spowodowanych decyzja administracyjna.
b. zmiany przepisow prawa wprowadzoych po dniu rozpoczecia swiadczeia uslug
telekomuikacyjnych przez MGK, a podstawie zgloszenia telekomunikacyjnego
zgodnie z ustawa.
c. niezawinionej przez MGK zmiany warunkow swiadczeia uslug, ktore
uniemozliwiaja w sposob trwaly swiadczenie uslug ze wzgledow techicznych.
d. nie uregulowania w termiie przez abonenta oplat na rzecz MGK za
swiadczone uslugi.
e. wykorzystywania przez abonenta lacza i sieci MGK w sposob zagrazajacy
istotnym iteresom inych abonentow lub interesom MGK poprzez dzialaia
niezgodne z prawem, umowa lub regulaminem.
f. razacego naruszenia umowy przez abonenta i nie zaprzestania tego
naruszenia w terminie 7 dni od dnia wezwania.
g. ogloszona zostanie upadlosc abonenta albo zostanie wszczete wzgledem
niego postepowanie likwidacyjne lub ukladowe.
4. Abonent moze rozwiazac umowe z MGK w trybie natychmiastowym W przypadkach
okreslonych w pkt 3 od d do g abonent jest zobowiazany zaplacic na rzecz MGK
odszkodowaie w wysokosci wyliczonej w trybie i zgodie z pkt 1 b. W
przypadkuumowy zawartej na czas nieokreslony odszkodowaie to okreslone jest
w wysokosci abonamentu za 6 pelnych miesiecy poprzedzajacych rozwiazanie
umowy.
5. w przypadku:
a. razacego i zawiionego naruszenia umowy przez MGK i nie zaprzestania tego
naruszeia w termiie 7 dni od dnia wezwania.
b. wystapieniu przerwy w swiadczeiu uslugi trwajacej dluzej niz 7 dni z
prztyczyn zawinionych przez MGK.
c. naruszeia tajemnicy telekomuikacyjnej wzgledem abonenta niezgodie z
ustawa.
d. instalowania przez MGK w celu swiadczeia uslugi urzadzen ie posiadajacych
homologacji.
e. ogloszona zostanie upadlosc MGK, albo zostanie wszczete wzgledem niego
postepowanie likwidacyjne.
ust 16
Kradziez sygnalu
W prszypadku gdy klient dokonuje kradziezy sygnalu, albo umozliwia dostep do
sygnalu osobom trzecim, MGK moze bez wypowiedzenia dokoac odlaczenia klienta
z sieci i domagac sie zaplaty kary umownej w wysokosci co najmniej 1000
zlotych.
ust.3
3. MGK moze zmieniac zakres swiadczoych uslug, w szczegulnosci poprzez ich
modyfikacje i rozszerzanie, w miare rozwoju i powstawania nowych technologii
telekomuikacyjnych lub zmiany przepisow prawa.
ust.6
1. Umowa moze byc zawarta wedlug wyboru abonenta na okres 24 pelych miesiecy
kalendarzowych, lub zawarta na czas nieokreslony nie krutszy niz 24 miesiace
kalendarzowe.
itd
ust.7
Odpowiedzialosc MGK
2. MGK ponosi odpowiedzialnosc za niewykonanie lub nienalezyte wykonanie
uslug, chyba ze sa one wynikiem dzialania abonenta, niedochowania przez
abonenta przepisow prawa lub postanowien niniejszego regulaminu lub umowy,
dzialania osob trzecich lub powstaly w wyniku sily wyzszej, albo MGK nie
mozna przypisac winy za spowodowanie niewykonania lub nienalezytego
wykonania uslug.
4 Za kazda pela dobe przerwy w swiadczeniu uslugi (liczac od drugiej
wlacznie) wyikajacej z winy MGK, abonentowi przysluguje refundacja zgodnie z
zasada:
KwAm * 12/365 = KwRD
KwRD * CzU = KwR
KwAm - kwota abonamentu miesiecznego [99zl+7% wat]
KwRD - kwota refundowana za kazda kolejna dobe
CzU - czas trwania uszkodzenia liczoy w dobach minus 1
KwR - kwota do refundacji
5. Za poczatek przerwy w swiadczeniu uslugi przujmuje sie moment
zarejestrowania zgloszenia przerwy przez abonebta do biura oslugi klienta.
Koncem okresu przerwy jest moment rpzpoczecia prawidlowego dzialania uslugi
zarejestrowany przez BOK [pochodzi 15 minut, przestanie i znowu moga sobie
caly nastepny dzien darowac bo go i tak nie odliczaja ?]
6. Refundacja w postaci zwrotu czesci miesiecznej oplaty abonam,etowej
przysluguje, jezeli przerwa nastapila z winy MGK, a abonent dokonal
zgloszenia przerwy w swiadczeniu uslug do BOK, a fakt przerwy w swiadczeniu
uslug zostal potwierdzony przez odpowiednie sluzby BOK [biuro obslugi
klienta].

Nie bede tu cytowal calego regulaminu bo dzisiaj juz mi sie przepisywac
zabardzo wiecej nie chce, jest jeszcze troche tego.
Jak to czytam to lepiej chyba pozostane przy mojej "ulubionej"
telekomunikacji.

Przy warunkach tej umowy wywnioskowalem ze MGK moze sobie dowolnie zwiekszyc
abonament np.z 99 zl do np 200 zl, a JA NIE MOGE ROZWIAZAC UMOWY, ciekawe
czy to jest legalne [zgodne z prawem :) ], bo przeciez zmiana abonamentu
calkowicie zmienia warunki umowy i przy zmianie abonamentu powinienem moc
rozwiazac umowe, albo miec jakos zagwarantowanw ze wysokosc tego aboamentu
drastycznie nie wzrosnie z 99 do np 500zl za miesiac bo w tym przypadku nikt
i nic mi tego nie gwarantuje. !!!!

Poza tym przy prubie rozwiazania umowy z MGK i tak musze zaplacic za caly
okres na jaki podpisalem umowe, chyba ze to bedzie umowa na czas
nieokreslony, ale nawet ta umowe gdy jest roazwiazana przed 24 miesiacem
trwania traktuje sie ... no wlasie jak ?
Waznym elementem w tym regulaminie jest tez fakt iz on takze moze zostac
zmieniony, i ten fakt jako taki nie stanowi podstawy do rozwiazania umowy
przez abonanta.
Pomijam takie drobostki jak to ze pierwszy dzien awarii [niedostarczania
uslug] jest najzwyczajiej w swiecie obcinany.

Czekam na wasze opinie do tergo co tu przedstawilem, moze pomoga mi
zrozumiec zawilosci tego regulaminu ale raczej to co wywnioskowalem jest
prawdziwe, a jesli tak, to czy jest sens pakowania sie w cos takiego ?

w tp neostrada jest cos takiego:

§ 31

1. O zmianach Regulaminu lub Cennika oraz terminach ich wprowadzenia TP
informuje Klienta z 30-dniowym wyprzedzeniem. W ciągu 30 dni od takiego
zawiadomienia Klient może wypowiedzieć świadczenie Usługi przez TP. W
przypadku, gdy Klient nie wypowie świadczenia Usługi przez TP w okresie 30
dni od takiego zawiadomienia, nowy Regulamin lub Cennik wiąże Klienta od
dnia następnego po upływie 30 dni od zawiadomienia Klienta o zmianie
Regulaminu lub Cennika.
2. Doręczenie dokumentów, o których mowa w ust. 1. może nastąpić w
szczególności w formie przesyłki elektronicznej dostarczonej na domyślny
adres @neostrada.pl przyznany Klientowi lub inny adres wskazany przez
Klienta w Umowie, opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym,
weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

Pozdrowienia
Marek



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 18:07:45 MET DST