Re: Regulamin dostawcy internetowego

Autor: Andrzej Bursztynski (____at_pse.pl)
Data: Wed 17 Sep 2003 - 22:29:58 MET DST

Marek wrote:
[..]
> Przy warunkach tej umowy wywnioskowalem ze MGK moze sobie dowolnie zwiekszyc
> abonament np.z 99 zl do np 200 zl, a JA NIE MOGE ROZWIAZAC UMOWY, ciekawe
> czy to jest legalne [zgodne z prawem :) ], bo przeciez zmiana abonamentu
> calkowicie zmienia warunki umowy i przy zmianie abonamentu powinienem moc
> rozwiazac umowe, albo miec jakos zagwarantowanw ze wysokosc tego aboamentu
> drastycznie nie wzrosnie z 99 do np 500zl za miesiac bo w tym przypadku nikt
> i nic mi tego nie gwarantuje. !!!!

Polecam lekturę Kodeksu Cywilnego, paragrafy dotyczące równości stron
zawierających umowę. Tego regulaminu chyba żaden prawnik nie widział
(np. gdzie definicje pojęć jak "kradzież sygnału"?)

Generalnie - zaproponować podpisanei ale tylko pod warunkiem _wykreślenia_
niekorzystnych wyłącznie dla jednej strony zapisów. Równie dobrze
mógłby by zapiś, że Ty zawiadomisz dostrawcę że od przyszłęgo
okresu rozliczeniowego Ty będziesz mniej płacił -)

> Poza tym przy prubie rozwiazania umowy z MGK i tak musze zaplacic za caly
> okres na jaki podpisalem umowe, chyba ze to bedzie umowa na czas
> nieokreslony, ale nawet ta umowe gdy jest roazwiazana przed 24 miesiacem
> trwania traktuje sie ... no wlasie jak ?

Jak na czas określony.

> Waznym elementem w tym regulaminie jest tez fakt iz on takze moze zostac
> zmieniony, i ten fakt jako taki nie stanowi podstawy do rozwiazania umowy
> przez abonanta.
Niestety wszystkie banki w tym kraju tak robią. Ale oczywiście możesz
rozwiązać umowę bez żadnych dodatkowych kosztów.

> § 31
>
> 2. Doręczenie dokumentów, o których mowa w ust. 1. może nastąpić w
> szczególności w formie przesyłki elektronicznej dostarczonej na domyślny
> adres @neostrada.pl przyznany Klientowi lub inny adres wskazany przez
> Klienta w Umowie, opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym,
> weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

Bardzo nowoczesny zapis, niestety nie ma odpowiedzi na pytanie jak
nadawca uzyska potwierdzenie dostarczenia i "powzięcia wiadomości"
przed adresata.

--
Andrzej Bursztynski,  My personal opinions are just mine
-crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-