"Modernizacja" Neostrady we Wroclawiu

Autor: Tomasz Janeczko (tjaneczkNOSPAM_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 04 Aug 2003 - 20:27:54 MET DST

Witam,

Ku przestrodze przyszlych nabywcow uslugi zwanej "Neostrada"

Moja historia wyglada nastepujaco:

Sobota 2 Sierpnia, 23:55
-------------------------------
Dzialajace dotad polaczenie przestaje funkcjonowac.
Nie dziala DNS, ping, telnet, etc... dokladnie zero.

No coz, postanawiam po prostu rozlaczyc sie i sprobowac ponownie...
Niestety, na etapie laczenia wywala blad 721 (komputer zdalny nie odpowiada).

Czekam 15 minut....

Niedziela 3 Sierpnia, 00:10
--------------------------------
Dzwonie na infolinie 0800 102102

Mowia mi:
"A co nie wie Pan, trwja prace MODERNIZACYJNE we Wroclawiu,
moga byc chwilowe przerwy, ale kolega mi mowi ze przed chwila dzwonil
ktos z Wroclawia i powinno byc OK".

Sprawdzam - dalej nie dziala. OK poczekam...

Niedziela 3 Sierpnia, 01:15
---------------------------------
Neostrada dalej blad 721 (komputer zdalny nie odpowiada).
Dzwonie na infolinie.

Mowia mi:
"Niestety prace modernizacyjne potrwaja do 4 rano".

OK, ide spac.

Niedziela 3 Sierpnia, 10:20
---------------------------------
Neostrada dalej nie dziala (blad 721)
Dzwonie na infolinie.

Mowia mi:
"W takim przypadku mozemy tylko przyjac reklamacje.
Niestety jest niedziela i nikt sie nia nie zajmie az do poniedzialku".

OK, skladam reklamacje i czekam

Poniedzialek 4 sierpnia, 9:20
-----------------------------------
Neostrada dalej nie dziala (blad 721)
Dzwonie na infolinie.

Mowia:
"Skierowalismy sprawe do pionu sieci, nie ma jeszcze odpowiedzi,
prosze sprobowac pozniej"

OK, mysle dam im troche czasu... zalatwiam sprawy na miescie

Poniedzialek 4 sierpnia, 16:12
--------------------------------------
Neostrada dalej nie dziala (blad 721)
Dzwonie na infolinie.

Mowia:
Infolinia: "Czy Pan wylaczal komputer?"
Ja: "??? Oczywiscie ze wylaczalem i wlaczalem. Na noc z reguly wylaczam komputer"
Infolinia: "No bo mysmy sprawdzali o 12:18 i nie bylo synchronizacji z modemem, czy ma Pan modem USB?"
Ja (w mysli): wydaje mi sie ze powinni wiedziec jaki modem mi sprzedali !!!
Ja (glosno): "Tak USB"
Infolinia: "A teraz ma Pan wlaczony?"
Ja: "Tak, i " (uprzedzajac ich standardowe pytanie ) "pala sie lampki POWER i ADSL i synchronizacja zawsze byla i jest OK"
Infolinia: "Yhmmm. W takim razie musimy powiadomic pion sieci zeby sprawdzili jeszcze raz"
Ja: "Jako ze blad jest "komputer zdalny nie odpowiada" to wyglada na to ze sam modem i polaczenie jest OK i
ze to w czasie owej "MODERNIZACJI" ktos cos spapral w centrali albo dalej".
Infolinia: "Byc moze. Powiadomimy pion sieci"
Ja: "Kiedy moge liczyc na roziwazanie problemu ?"
Infolinia: "Moze jeszcze sie UDA dzisiaj, a jak nie to jutro"
Ja: "No ale ja juz czekam druga dobe"
Infolinia: "nie mozemy nic zrobic"

Poniedzialek 4 sierpnia 17:20
------------------------------------
Neostrada dalej nie dziala (blad 721)
Dzwonie na infolinie.

Infolinia: "Nie mamy zadnej informacji z pionu sieci"
Ja: "Kiedy bedzie jakakolwiek informacja"
Infolinia: "Nie wiadomo, moze jutro. W zasadzie mamy 14 DNI NA ODPOWIEDZ" (SIC !!!!!)
Ja: "Ale ja potrzebuje Neo do PRACY! Nie moge czekac az tyle"
Infolinia: "Z reguly jest to KILKA DNI" (SIC!!!)
Ja: "Czy ktos moglby oddzwonic do mnie jesli cokolwiek bedzie wiadomo ?"
Infolinia: "Nam nie wolno dzownic" (SIC !!!!)
Ja: "W takim razie czy moglbym dostac telefon do kogos z pionu sieci gdzie moglbym sie czegos dowiedziec"
Infolinia: "Nie nie mamy telefonow do pionu sieci" (SIC), "mamy system gdzie wpisujemy zgloszenie i po prostu
czekamy". "Prosze sie dowiadywac"

PODSUMOWANIE:
1. Dalej Neostrada nie dziala.
2. Zupelnie nie wiadomo czy i kiedy ten problem zostanie rozwiazany
3. Tzw. "pomoc techniczna" w Infolinii nie jest w stanie NIC zrobic i w niczym pomoc.

Tak wyglada poziom uslug Telekomunikacji Polskiej SA za ktore placi sie 200zl/ miesiac.

Wszystkim szukajacym niezawodnych laczy z internetem ODRADZAM Neostrade i TPSA w ogole.

Pozdrowienia,
Tomasz Janeczko