Firma ProNet z Lublina

Autor: Przemyslaw Frasunek (venglin-usenet_at_freebsd.lublin.pl)
Data: Wed 16 Jul 2003 - 07:53:14 MET DST

Moze ponizszy post jest odrobine OT, ale pozwole sobie przytoczyc moja
historie zwiazana ze wspolpraca z jedna z lubelskich firm,
swiadczacych tzw. tani internet dla uzytkownikow koncowych.

Kilka dni temu, osoba bedaca przedstawicielem ProNetu zawitala na
os. Blonie na Czubach. Celem wizyty, rzecz jasna byla agitacja
potencjalnych uzytkownikow do skorzystania z oferty tej firmy.
Nic nadzwyczajnego by w tym nie bylo, gdyby nie informacje,
jakie otrzymalem od kilku uzytkownikow mojej sieci, bedacej
stowarzyszeniem i dzialajacej na tym samym terenie. Rozmowa
z potencjalnym klientem wygladala wedlug nastepujacego
algorytmu (nie jest to doslowny zapis rozmowy, aczkolwiek
oddaje jej sens):

- Dzien dobry, oferujemy swiatlowodowy dostep do Internetu, abonament
  55 zl brutto, oplata instalacyjna 450 zl brutto.

- Ale my juz mamy...

- Od pana Frasunka?

- Tak.

- (Grzebiac w teczce) W takim razie, informuje, ze stowarzyszenie
  czuby.net zostanie/zostalo rozwiazane, a wszyscy kliencie zostana
  przejeci przez firme Pronet bez koniecznosci uiszczania oplaty
  instalacyjnej

- ?!

Pozwole sobie zauwazyc, ze takie metody raczej nie maja nic wspolnego
z uczciwa konkurencja, a z cala pewnoscia daleko im do przyzwoitosci i
zwyczajnej uczciwosci. Moja siec (czuby.net) dziala na terenie
osiedla od ponad 5 lat i zawsze swiadczyla uslugi o wysokiej
jakosci i przystepnej cenie. Dotychczasowe akcje marketingowe innych
lubelskich providerow osiedlowych nie przynosily skutku, glownie ze
wzgledu na argumenty jakosciowe i cenowe po mojej stronie (mamy dwa
lacza, oferujemy KAZDEMU publiczny adres IP z wlasnej podsieci PI)
Domyslam sie, ze 100 uzytkownikow zgrupowanych w 4 blokach jest zwyczajnie
lakomym kaskiem dla prawie kazdej komercyjnej sieci osiedlowej.
Jednakze jestem szczerze zaskoczony, ze firma, ktorej -- jak sadze --
zalezy na dobrym imieniu, posuwa sie do takich metod.

Zastanawiam sie, czy ktokolwiek z Was spotkal sie z podobnymi
praktykami ze strony "powaznych" providerow. Jaka powinna byc reakcja
w takim przypadku?

--
* Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www,frasunek,com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
* Inet: przemyslaw$frasunek,com ** keyId: CD3F1FE5 | C0613BE3 | EC78FAB5 *