Re: Routing po polsce (i nie tylko)

Autor: Andrzej Bobyk (Andrzej.Bobyk_at_man.lublin.pl)
Data: Wed 02 Jul 2003 - 21:59:25 MET DST

Witam,

Wygląda na to, że od ubiegłego piątku TPSA limituje ruch przychodzący
z Telii (być może też na innych łączach zagranicznych) z adresami źródłowymi
operatorów krajowych. I to limituje do symbolicznych wartości, praktycznie
bezużytecznych. Próbując, prawdopodobnie, wymusić punkty styku w kraju po ich
własnych cenach. Limit dotyczy pakietow TCP, nie dotyczy UDP, więc nie widać
go np. na mtr-ze, ale transmisje nie działają.

Np. z sieci POL-34 (dotyczy to MAN-ów, które nie mają bezpośredniego styku z
TPSA) można ciagnąć z TPSA z pełną prędkościa, ok. 300-500 kB/s. Transfer
w drugą stronę od nas do TPSA jest na poziomie poniżej 1 kB/s. Nie wyglada to na
awarię, a na celowe dzialanie.

Jeżeli mielibyście podejrzenia, że może to zagraniczni operatorzy filtrują ruch,
bądź co bądź tranzytowy z MANów do TPSA poprzez łącza zagraniczne, to kilka
prostych eksperymentów rozwiało te wątpliwości. :-)

--
Andrzej Bobyk, LubMAN UMCS, http://www.lubman.pl
Pl. M. Curie-Skłodowskiej 1, 20-031 Lublin, Poland