Re: Routing po polsce (i nie tylko)

Autor: Help Desk (helpdesk_at_pro-futuro.com)
Data: Mon 07 Jul 2003 - 20:42:31 MET DST

Użytkownik "Andrzej Bobyk" <Andrzej.Bobyk_at_man.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:3F0317E5.9020705_at_man.lublin.pl...
> Witam,
>
> Wygląda na to, że od ubiegłego piątku TPSA limituje ruch przychodzący
> z Telii (być może też na innych łączach zagranicznych) z adresami
źródłowymi
> operatorów krajowych. I to limituje do symbolicznych wartości, praktycznie
> bezużytecznych. Próbując, prawdopodobnie, wymusić punkty styku w kraju po
ich
> własnych cenach. Limit dotyczy pakietow TCP, nie dotyczy UDP, więc nie
widać
> go np. na mtr-ze, ale transmisje nie działają.

> [...]

W związku z rozwojem usług hostingowych, kierownictwo PF postanowiło
zabezpieczyć się na wypadek awarii łączy ( w tym również do TPSA które jest
trzecim co do wielkości w sieci PF) . Najlepszym pomysłem jeśli chodzi o
łącze zapasowe było powiększenie wyjścia do Telii, tak, aby w przypadku
awarii ruch automatycznie był kierowany na tą bramkę ( zarówno cenowo jak i
technicznie pomysł ten wydawał się najrozsądniejszym). W ostatnią sobotę ok.
13.30 padło łącze główne pomiędzy Pro Futuro a TPSA ( ostatnio tak sytuacja
miała miejsce kilka miesięcy temu gdy TPSA przepinała porty z Cisco na
Junipera) a ruch został przekierowany na Telię. W efekcie wszyscy klienci
korzystający z sieci PF nie zauważyli praktycznie zmiany natomiast klienci
TPSA korzystający z zasobów w Futuro przeżyli gehennę. Do serwerów Futuro
transfer ok. w drugą stronę dramat.

W rezultacie do czasu przywrócenia ruchu na łączu podstawowym czyli ok. 1.30
w nocy !!!

 ( z tego co wiem pomimo licznych interwencji dyżurny z Polpaku zajął się
zgłoszeniem ok. 11 w nocy) usługi świadczone prze PF były nieosiągalne dla
klientów z TPSA.

Reasumując - jak człowiek może przy "takim" operatorze sensownie planować
siec i świadczyć usługi ????

Pro Futuro S.A.

Bartosz Szcześniak

helpdesk_at_pro-futuro.com