Re: Routing po polsce (i nie tylko)

Autor: Piotr KUCHARSKI (chopin_at_sgh.waw.pl)
Data: Thu 03 Jul 2003 - 00:48:07 MET DST

Andrzej Bobyk <Andrzej.Bobyk_at_man.lublin.pl> wrote:
> Wygląda na to, że od ubiegłego piątku TPSA limituje ruch przychodzący
> z Telii (być może też na innych łączach zagranicznych) z adresami źródłowymi
> operatorów krajowych. I to limituje do symbolicznych wartości, praktycznie
> bezużytecznych.

Taak... jakby coś to czułem przez skórę. Tak wyglądało na kolejny ,,logiczny''
ruch po zabronieniu korzystania z ICM jako tranzytu do TPSA, bo lokalne łącze
2 Mbps za słabe *dla klientów TPSA*, którzy ode mnie ciągnęli 4-6Mbps.

A gdy na takie limitowanie trafi ruch, który poszedł dokoła, bo bezpośrednie
łącze z TPSA padło, to już w ogóle jakaś paranoja. Chyba że takich, co mają
od nich łącze, nie limitują.

> Np. z sieci POL-34 (dotyczy to MAN-ów, które nie mają bezpośredniego styku z
> TPSA) można ciagnąć z TPSA z pełną prędkościa, ok. 300-500 kB/s. Transfer
> w drugą stronę od nas do TPSA jest na poziomie poniżej 1 kB/s. Nie wyglada to na
> awarię, a na celowe dzialanie.

Być może TPSA daje sygnał użytkownikom: przenieście się do innych sieci,
z których można z dobrych akademickich zasobów ciągnąć z pełną prędkością,
skoro wam to potrzebne. :>

A może (rozmarzyłem się) TPSA zacznie promować lokalne krosy... >:->

p.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal
http://nerdquiz.sgh.waw.pl/  -- polska wersja quizu dla nerdów ;)