Re: TPSA - kup pan cegle

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Tue 01 Jul 2003 - 12:01:31 MET DST

JarDar wrote:

> Ja poszedlem dalej. Poprosilem o takiego Cira jak mi proponowali, (do 2 Mb
> 32 k) poniewaz nic sie nie zmienilo, to wyslalem reklamcje. Kto powiedzial,
> ze do starego Polpakak nie mozna dokupic CIRa, mozna, tylko trzeba poprosic.
> Zalatwiaja nawet testowy. Tylko, ze to nic nie daje. Teraz poradzcie, co
> robic dalej.
> Ciagle mnie kusi Netia z CIRem 2 Mb i chyba sie zdecyduje. Ale tutaj bym
> jeszcze powalczyl.

w tepsie jest cos takiego jak CIR Premium.
dopiero to jest CIR, ktory jest opisany w RFC i normach IEEE.
okresla on minimalna gwarantowana przepustowoc od punktu A
do punktu B.

btw. CIR Premium nie ma zadnego znaczenia praktycznego przy
dostepie do Internetu, bo tam jest tylko punkt A i blizej
niezdefiniowany
router brzegowy. w regulaminie nie jest on w zaden sposob opisany,
wiec tepsa moze wyczyniac co jej sie podoba.
aha. ten premium kosztuje 2 * zwykly.

btw. w polpaku rozbojem jest taka historia.
mam np. 4 punkty dostepu A B C i D, ktore miedzy soba
w sposob swobodny wymieniaja dane. tworze wiec wirtualne
polaczenia kazdy z kazdym, co daje ich 6 sztuk.
problem w tym ze CIR nie wykupuje sie na punkt
dostepu, tylko na lacze wirtualne. chcac oCIRowac calosc,
musze wykupic w sumie 12 CIRow:
A->B
B->A
A->C
C->A
A->D
D->A
B->C
C->B
B->D
D->B
C->D
D->C

no i w ten oto sposob, i tak wysokie koszty lacz polpaka
sa w rzeczywistosci wielokrotnie wyzsze.