Re: TPSA - kup pan cegle

Autor: Mike (mke_at_nielubiespamu.pl)
Data: Wed 02 Jul 2003 - 22:00:18 MET DST

> Miałem dokladnie ten sam problem to polityka TPSA to stare polpaki sa o
> wiele tansze niż nowe :)
> Jak juz miałem ping po 1000 to owszem zminiłęm usługe ytyle ze na ACI
> (podlaczonego do POL34) i mam za neiwiele wyzsza cene 10Mbit :)

Mysle ze problem polega na czyms innym. Mam 6 *nowych* polpakow po 2M z
cirem 64K co daje ~ 17600 PLN miesiecznie.
I teraz zagadka:
Dlaczego uzywam polpaka?
Ano dlatego ze ich nie obchodzi co robie z laczem, a uzywam go min. do
sprzedawania internetu moim klientom.
Nie mam sentymentu do polpaka i chcialem lacze od ipartners (sa warunki
techniczne), *tylko* cena ponad 40K PLN + VAT , tylko dlatego ze je bym
"odsprzedawal" -coz za bzdurne okreslenie. Gdybym tego nie robil to cena ~
17K a 20K PLN czyli nawet do przyjecia, *gdyby* nie ten drobny szczegol.
Poszedlem do supermedia i futuro -tam jak na zlodzieja na mnie spojrzeli i
powiedzieli ze *niechetnie patrza na takie praktyki* i cena bedzie inna dla
mnie czyli zaporowa.
Poszedlem do manu uczelnianego w duzym miescie wojewodzkim , cena byla
atrakcyjna w cenniku, ale po chwili rozmowy powiekszyla sie *pieciokrotnie*
a najlepiej pasowal im udzial (znaczny) w moich przychodach. Acha i super
oferta cenowa na 34M od futuro bez bgp , *tylko 95K PLN/mies +VAT* , to
mowi o czyms.

Tacy szanowani ISP wola jak to sie ladnie mowi klienta biznesowego, ktory ma
lacze 2M , wykorzystuje w stosunku dziennym ok 10% wiec ok 250Kbitow a placi
za 2M.
Moja firma, jakby nie patrzec klient biznesowy, spolka prawa handlowego,
niestety nie jest dla nich takim klientem bo *wysycam swoje lacza za ktore
place*
A w koncu nie jest to firma filantropijna tylko podmiot gospodarczy ktory
tez ma generowac dochod.

Reasumujac polpak jest jaki jest. Przy wysyceniu maxymalnym mam ok 120 ms i
0 % loss do rutera brzegowego, co mnie o moich klientow *bardzo cieszy i
satysfakcjonuje* , transfer kraj/zagranica 250Kbajow/s per lacze tez mi
odpowiada. 2 awarie na rok czasu dzialania, na 6 laczy, sumarycznie godzina
przrwy, tez mi odpowiada

Zastanawiamy sie nad Atmanem, z bgp ale to musi byc realne cenowo.
Na razie jest polpak i przestalismy narzekac,

--
Pozdrawiam,
Mike.