Re: Stałe IP w neo??

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Fri 11 Apr 2003 - 08:10:32 MET DST

On Thu, 10 Apr 2003 06:41:25 +0000 (UTC), januszek
<kezsunaj_at_ktory.mowi.spamerom.nie.irc.pl> wrote:

>Malo prawdopodobne. Ze stalym ip jest dsl. Z punktu widzenia urzadzen
>telekomutacyjnych neo/dsl to jest to samo, wiec nie beda sobie robic
>konkurencji. Chyba ze dynamiczne przydzielanie ip jest w jakis
>szczegolny sposob dla TPSA klopotliwe... ;)

No nie calkiem. Internet DSL to ADSL z pula adresow i prawem dalszego
udostepniania lacza. Jesli Neostrada bedzie dostawala JEDEN
gwarantowany adres publiczny, niezmienny w czasie i jesli pozostanie w
umowie zakaz udostepniania poza lokal to nie jest to zadna konkurencja
- jak ktoc chce miec pare maszyn z publicznymi stalymi adresami -
bedzie musial wziac DSL. Ale poki co nie ma dla zwyklego uzytkownika
alternatywy ze stalym IP - a to bywa niekturym mocno przydatne, chocby
wejscie do wewnetrznej sieci firmy - przeciez zaden admin nie zrobi w
firewallu przejscia dla polowy dzielnicy! Pewne fachowe serwisy
rowniez wymagaja zadeklarowania IP z ktorego bedzie sie do nich
wchodzilo. Na koniec - rzecz najprostsza, moge chciec miec zdalny
dostep do swojej domowej maszyny bez dodatkowych akrobacji. Do tego
wszystkiego niepotrzebna mi pula adresow dla wlasnej sieci - mi
potrzeby jest JEDEN adres - ale staly... Zas cenowo calego DFSL-a z
cala pula adresow do domu raczej poki co nie wezme - Neostrade moge.

--
Darek