Re: Klopot, NASK, faktura

Autor: Marcin Nowak (mnowak_at_ict.pwr.wroc.pl_USUN.TO)
Data: Wed 12 Feb 2003 - 15:14:37 MET

Dnia 2003-02-11 21:15, Użytkownik Slawomir Bem napisał:

> Jesli zaplaciles raz i w momencie wplaty regulamin
> przewidywal oplate jednorazowa, i nie podpisywales ani nie
> placiles faktur pozniej kiedy byl zmieniony regulamin
> na oplate coroczna, czyli nie przyklepales zgody mozesz
> im powiedziec zeby strachy wlozyli miedzy bajki.
> Nie ma podstaw prawnych do roszczeń.

    Teoretycznie tak. Też doszedłem do takiego wniosku. Ale pytam jak to
wygląda w praktyce. Nie jestem prawnikiem, ale czasem jest tak, że
regulamin jest częścią umowy i jak się zmieni, to zmienia się umowa. Tu
co prawda nie było umowy (tylko wniosek o rejestrację), ale może jest
podobna sytuacja.

    Przykładowo banki mają tabele prowizji i opłat. Gdy te się zmienią,
dostaję zwykły list z informacją. I jeśli nagle to, co było za darmo,
zaczyna kosztować, nie mogę powiedzieć, że nie wiedziałem.

    Z powodu wszystkich tych wątpliwości pytam, czy ktoś był w podobnej
sytuacji. Jeśli ktoś się postawił i wygrał, to znaczy, że powinienem też
tak zrobić. :)

   Jedynym sensownym argumentem gościa z NASK-u było to, że przez ten
cały czas świadczyli usługę, co jest prawdą, choć żaden serwis pod tym
adresem nie wisiał.

Marcin

--
Marcin 'Chomik' Nowak
mailto:mnowak_at_ict.pwr.wroc.pl_USUN.TO