Re: InternetDSL - a co...

Autor: Jacek Orłowski (Jacek_at_www.biskupin.wroc.pl)
Data: Thu 19 Dec 2002 - 10:40:54 MET

Użytkownik "madJack" <szalony_jack_pirat_at_poczta.onet.pl> napisał
w wiadomości news:Xns92E8D8DE2E02Cszalonyjackpiratpocz_at_193.110.122.80...

[...]
> kiedy po pierwszych kretynskich uwagach okazuje sie ze pan w
> "boku" trafil jednak na kogos kto sie zna na telekomunikacji, sieciach i
> centralach to az zal bierze jak sie patrzy na niego.

czesc - to nie tylko lokalny BOK - mam wrazenie zo BOK Polpak i jego
technicy tez w ogole sobie nie radza z problemami. Nie wiem na ile
czytasz grupe - mialem niedawno 16-o dniowa awarie a co chwile mam
kilkugodzinne przestoje. Nie mowiac o braku dostepu do news.tpi.pl
a ostatnio o przerwach w lacznosci z netem na niektorych portach.

Ponizej mniej wiecej stenogram rozmowy z technikami (po 5 dniach
od zgloszenia w koncu udalo sie zgrac wystepowanie problemu w
komunikacji z rozmowa z druga linia wsparcia technicznego).

[...]
JO: problem jest chyba tylko przy NAT
T : ale pan nie ma kupionego nata u nas
JO: wiem - realizuje NATa u siebie
T : w takim razie problem lezy po stronie pana NATa
JO: ale ja analizuje ruch w strone DSL i widze ze
    moje NATowane pakiety wychodza w strone DSL
    prosze sprawdzic - wlasnie wypuszczam pakiet
    z IP do IP z portu na port ...
T : prosze poczekac [5 min]
    jestem zalogowany na modem i moge pingowac ten
    IP na ktory pan sie laczy
JO: ja tez moge pingowac. przeciez ping wykorzystuje
    protokol ICMP i nie ma to nic wspolnego z komunikacja
    na okreslonych portach IP
T : [cisza]
T : my nieblokujemy panu portow
    prosze poczekac [5 min]
T2: dzien dobry ... bo pan nata realizuje u siebie
JO: tak ale to nie jest problem mojego NATa - mam dwa
    lacza i tylko na DSL pojawia sie ten problem
[...]
T3: dzien dobry, juz momencik [2 min.] wie pan, sami
    nie wiemy czemu tak ... modem raczej nie bo po resecie
    jest to samo, wierze ze to nie pana NAT ... no w sumie
    to nie wyglada na NAT ... pozostaje mi tylko prosic
    pana o uzbrojenie sie w cierpliwosc
JO: jak dlugo ?
T3: z miesiac ....
JO: mam czekac az wymienia panstwo routery uslugowe Lucenta
    na CISCO ?
T3: to nie bedzie CISCO ale nie moge panu powiedziec na co
    wymienimy
JO: no wie pan ... ale to nie jest rozwiazanie - znam osoby
    z Wroclawia, ktore korzystaja z DSL w podobny sposob
    co ja i nie maja takich problemow
T3: w takim razie moge panu zaproponowac rozwiazanie umowy
JO: pan chyba jest niepowazny - a oddadza mi panstwo pieniadze
    za instalacje ? chyba po prostu przestane panstwu placic
T3: mozemy sprobowac wymienic modem u pana ...
JO: swietnie - ten co teraz jest to juz moj czwarty ...

i w ten desen przez 30 minut. szczegoly pomijalem.

Pozdrowienia,
jO.

PS: pozdrowienia dla panow T, T1 i T2