Re: "Ta neostrada to wielki niewypal"

Autor: Marek Gutkowski (hobbit_at_britnej.spirs.jest.piekna.pl)
Data: Wed 04 Dec 2002 - 14:34:29 MET

W artykule <pl6luukf6r5706vao947t4vbgln16knelr_at_4ax.com> Stefan Z. napisał(a):

> Po pierwsze - mam DSL 512 (może niejasno określiłem to w swoim
> liście). Gościu mówił o sprzęcie w centrali, który po prostu nie
> wydala - nie sprawdza się przy takim ruchu. Kraków jest już dość
> porządnie obciążony, z resztą podobne jaja są na terenie całej Polski
> - padanie routerów. Po prostu się przeliczyli i mają wymieniać sprzęt.
>
> Kompów w sieci w tej chwili mam 10 - z czego jednocześnie maksymalnie
> włączonych ostatnio 5-7 (z oczywistych powodów). Myślałem początkowo,
> że to może wina LANu, switchy (Planet) - ale nie (pingi ok, żadnych
> [...]
Opis problemu skojarzył mi się z efektami za wysokiego MTU,
występującymi właśnie przy dzieleniu połączenia, ale to chyba faktycznie
nie ten przypadek. Inna sprawa - kolejny argument przeciw blokowaniu
icmp na firewallach - blokuje się w ten sposób fragmentation-needed,
a to *bardzo* szkodzi.
Tak czy owak - to chyba nie Twój przypadek, DSL 512 zdaje się nie używa
PPPoE, prawda? Późno jest, nie chce mi się szukać tej informacji ;)

--
//Too drunk. Fix later.
Hobbit <hobbit_at_britnej.spirs.jest.piekna.pl>