Re: Odpowiedzialnosc prawna ISP?

Autor: Wojciech Lewandowski (wojtek_at_aol.pl)
Data: Thu 31 Oct 2002 - 13:35:00 MET

"Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <BloodMan_at_trzcianka.one.pl> wrote in message
> Cóż, Wed, 30 Oct 2002 14:20:14 +0000 (UTC)

> Żadną. Odpowiedzialność ponosi szkoła.
> Tylko niech ISP wspomni o tym w umowie - tak na wszelki wypadek.

Nie musi wspominac zgodnie z KC. jesli nie instalowal systemu w szkole to
nie odpowiada z definicji. On dostarcza sygnal na kablu, a na ten kabel i
sygnal przecie sie nie wlamal chacker. Jesli wlamanie bylo wewnatrz szkoly
to juz w ogole bez dyskusji.
jesli ze swiata poprzez providera do szkoly to ewentualnie mozna miec
pretensje ze provider przepuszcza taki podejrzany ruch do klienta. Powinien
zblokowac to na poziomie wlasnych serwerow dostepowych. Chyba ze nie posiada
serwerow i traktuje wylacznie swoje systemy jako przezroczysty routing dla
klientow. Wowczas zabezpieczanie czegokolwiek winno byc w gestii uzytkownika
koncowego czyli w tym wypadku szkoly.