Re: Ripe - podanie o IP

Autor: Konrad Madej (kmadej_at_mion.elka.pw.edu.pl)
Data: Sat 05 Oct 2002 - 22:40:01 MET DST

Pawel <pawel_at_menelnet.eu.org> wrote:

> od mojego dostawcy mam 8 adresow, i wiecej nie da, (i to jest naprawde jego
> jedyny minus-bo lacza ma super) wiec aby zaczac dzialalnosc musze miec
> conajmniej 255 adresow ip, wiec wyslalem podanie (zgodnie z formularzem) na
> hostamster_at_ripe.net i przyslalo mi cos takiego:

Tak jak pisalem wczesniej RIPE nie bedzie z Toba gadal bo nie jestes LIR.

> RegID: No valid regids in Message

A wie to po tym bo nie podales ID LIRa.

> wiec zaczalem szukac gdzie moge zdobyuc Ticket Number
> chyba znalazlem na http://www.ripe.net/ripencc/new-mem/application-form.html
> w kazdym razie przyszedl mi TICKET NUMBER
> odeslalem ten sam formularz przydzielenia ip z tym numerem i wrucilo takie
> cos:
> has been received at the RIPE NCC.

Hehehe to teraz niezle namieszales ;)))
Formularz z tej strony nalezy wypelnic jak sie chce zostac LIRem.
Czyli wlasnie zglosiles, ze chcesz nim byc ;)

A ticket to oni przydzielaja kazdej zalatwianej sprawie.
Czyli formularz o przydzial IP wyslales do sprawy o stanie sie LIR i
dlatego przeszedl.

> pytanie:
> czy to dobrze czy zle?:)

Zle ale przynajmniej smiesznie ;))

> i jeszcze jedno najwazniejsze: ILE SIE ZA TO PLACI ?:)

Za stanie sie LIRem?
http://www.ripe.net/ripe/docs/billing.html

A na przyszlosc radze czytac, czytac i jeszcze raz czytac przed wyslaniem
czegokolwiek.

A Twoj provider _ma_obowiazek_ przydzielic Ci tyle adresow ile potrzebujesz
jezeli to uzasadnisz (np. na wniosku RIPE).
Jezeli robi problemy to mozesz "poskarzyc" sie na niego do RIPE
(jezeli jest LIRem).

--
Konrad Madej <kmadej_at_elka.pw.edu.pl>