Re: NASK

Autor: Tomasz Nowak (tnowak_at_nospam.netventure.pl)
Data: Thu 03 Oct 2002 - 18:28:25 MET DST

Andrzej Rutkowsksi <andrzej.rutkowski_at_ascom.com.pl> wrote:

> I myslisz, ze inni beda czekali miesiac, czy pol roku na
> zaplacenie faktury?

Nie, ale - tak jak to robią rejestratorzy na bardzo konkurencyjnym
rynku domen .org|.com|.info, itd. - gdy będzie mijał termin
expiracji domeny, przyślą mailem informację z przypomnieniem.
A nie *po cichu* wyłączą domenę tak, że pierwszy dowiesz się
tego od swoich klientów (!).

NASK nie wysyła faktur poleconym. Zdarza się tak, że nie docierają,
albo docierają pod stary adres (z powodu bałaganu w ich systemie).
A chyba w żadnej firmie nie robi się na ścianie kalendarzyka
z datami expiracji (czasami dziesiątek czy nawet setek) domen
i przypominaniem o płatnościach, tylko po prostu płaci się
przychodzące kolejno faktury w terminie i wszystko jest OK.
Jest OK, gdy faktury dochodzą niezawodnie, a jak faktura
nie przyjdzie, to się nie płaci, bo niby na jakiej podstawie?
W regulaminie nie ma nic o okolicznościach, w których fakturę
uważa się za dostarczoną. Jest tylko o tym, że płatność
musi byc uregulowana w terminie wskazanym na fakturze.
A jak nie ma faktury, to co?

Jest to ewidentne działanie na niekorzyść klienta.
Te chamskie zagrywki NASKu się skończą jak tylko jego funkcja
zostanie zdemonopolizowana. Ja pierwszy przeniosę się do
konkurencji, która będzie przypominała o mijającym terminie
płatności nawet, gdyby cenę za rejestację miała na tym samym
poziomie (w co zresztą nie wierzę, bo jestem wręcz pewien,
że będzie tańsza).

Niestety jednak szybko to chyba nie nastąpi.
NASK sprytnie "pozyskuje" wszystkie rogatki - praktycznie
jedyna organizacja w Polsce, która wypełniając swoje
statutowe cele - mogłaby powalczyć trochę o nasze interesy
w urzędzie antymonpolowym (mowa o ISOC.org.pl) nie może
tego zrobić gdyż... jest sponsorowana przez.. zgadnijcie
kogo? TADA! :>

Mam jednak nadzieję, że w końcu ktoś bogaty np jakaś duża
firma się tak *wkurwi*, że sama rozpęta piekło które,
wystarczy do zmiany tej chorej sytuacji braku wyboru.

--
Tomek