Re: obcinanie lacz !!!

Autor: Daniel Piekacz (pieq_at_cn.com.pl)
Data: Thu 19 Sep 2002 - 18:00:50 MET DST

On Thu, 19 Sep 2002, Marcin Scieslicki wrote:

> Ok, mój błąd źle zerknałem na wyniki ale to i tak nie zmienia sytuacji, że
> tylko do 6% ruchu masz odrzucane ze zwględu na przeciążenie (rzecz jasna to
> jest tylko statystycznie). Wartości chwilowe są inne a je możesz zobaczyć
> sciągając dane odnośnie warstwy FR do mrtg i porównując z danymi odnośnie
> ruchu IP.
>
> Marcin
>
> ps. Sprawdź sobie przy okazji liczniki błędów na warstwie fizycznej może się
> okazać, iż z powodu złej miedzi masz za dużo błędów na routerze co też
> spowoduje obniżenie sprawności łącza.

Co do bledow, podaje rowniez czas kiedy byly one ostatnio restartowane,
aby ktos nie powiedzial, ze to bardzo duzo jak na np 10tygodni.
wartosci z pierwszego routera (pvc create time 10w2d, last time pvc status changed 2w2d)
482126 input errors, 12045 CRC, 1058 frame, 234597 overrun, 234691 ignored, 4619 abort
po zliczeniu tego do kupy daje 969136 i odpowiednim podzieleniu daje
bardzo ladny wynik 0,06% co niewiele zmienia te 7,13%

na drugim wyglada to tak (pvc create time 4w3d, last time pvc status changed 4w3d)
76675 input errors, 0 CRC, 0 frame, 38280 overrun, 38284 ignored, 0 abort
daje to 153239 czyli ok 0,0288% co tez niewiele zmienia te 5,76%
To lacze jest w duzo mniejszym stopniu obciazone niz pierwsze a wyniki
zblizone.

Innych przykladow juz nie bede podawac, bo na laczach 1Mb czy 2Mb z cirem
czy bez niewiele sie one roznia od 0,02 do 0,08% co niewiele wplywa
na kilkuprocentowe wartosci odrzucanych pakietow.

Uwazam ze powyzsze wartosci u ciebie tez nie beda sie w jakis istotny
sposob roznic, a 2% ilosc odrzucanych pakietow oznacza, ze albo
masz maly ruch na laczu, albo jestes szczesciarzem podpietym do
malo obciazonego wezla.

Co do statystyki to te 6%, moze wygladac tak, ze np miedzy 18 a 6
bedzie ok 0%, a miedzy 6 a 18 bedzie 12%, bo ruch jest wiekszy zblizony
do maksymalnego (1,8Mb) i gdzie statystyka zaczyna dzialac.
Te ok 8% daje wlasnie owe 1,8Mb/s.