Re: obcinanie lacz !!!

Autor: Jaroslaw Druzbinski (comnet_at_cn.net.pl)
Data: Thu 19 Sep 2002 - 13:41:57 MET DST

> Ok, mój błąd źle zerknałem na wyniki ale to i tak nie zmienia sytuacji, że
> tylko do 6% ruchu masz odrzucane ze zwględu na przeciążenie (rzecz jasna
> jest tylko statystycznie). Wartości chwilowe są inne a je możesz zobaczyć
> sciągając dane odnośnie warstwy FR do mrtg i porównując z danymi odnośnie
> ruchu IP.
>
> Marcin
>
> ps. Sprawdź sobie przy okazji liczniki błędów na warstwie fizycznej może
się
> okazać, iż z powodu złej miedzi masz za dużo błędów na routerze co też
> [...]

Tak wiec dochodzimy do sedna sprawy dotyczacej CIR'a jakosci lacza a
efektywnego jego dzialania.
przy 6% odzuconych pakietow ze wzgledu na przeciazenia wezla POLPAK lacze
powinno pracowac z predkoscia 240 kB/s co jest bardzo zblizone do tego ktore
po interwencji zostalo poprawione.
Natomiast przy predkosci max 210 kb/s i przy takim obciazeniu wezla jest to
ewidentne przyciecie lacza badz specjalne pogorszenie warunkow.
Zgadzam sie z faktem ze TP S.A. zgodnie z umowa wywiazuje sie bo tak
naprawde na laczu polpak da nam transmisje na poziomie 1 kB/s i jest git bo
nie masz gwarancji. Ale moze trzebaby bylo sie zastanowic nad tym czy tego
nie poruszyc bo to mu Klienci jestesmy zmuszani do kozystania z takich uslug
ze wzgledu na Monopol jaki posiada TP S.A. przez to ze TP S.A. nie
wspolpracuje z innymi dostawcami niejednokrotnie ich gnebiac chociazby przez
swiadczenie uslug dzierzawy miedzi jako kanalow cyfrowych po bardzo wysokich
cenach w oparciu niejednokrotnie o miedz ktora zostala wybudowana przez
Panstwo za nasze podatki i sprzedana TP S.A.
A teraz jeszcze ma czelnosc nas najprawdopodobniej oszukiwac.

Pozatym zobaczcie jak moze TP S.A. na takim postepowani zaoszczedzic.
Zalozmy ze na kazdym laczu zyskaja 10 % czyli 25 kB/s
zalozmy ze na wezle podlaczonych jest 20 klientow
20 * 25 kB/s
czyli z jednego wezla zaoszczedzaja pasmo o predkosci prawie 2 Mb/s
mnozac to dalej przez ilosc wezlow chociazby w jednym sredniej wielkosci
miescie zalozmy ze jest takich wezlow 5
czyli ruch pomiedzy np. Czestochowa a Katowicami moze zaoszczedzic pasmo 10
Mb/s To calkiem niezle biorac pod uwage ze i tak maja z tego pasma
pieniadze. Teraz zalozmy ze to pasmo sprzedadza jeszcze raz i zalozmy
srednio ze po cenach uslu FR 2 mb/s ktora wynosi ok 3000 zl sprzedajac to 5
klientom daje 15 000 zl miesiecznie wiecej za frajer.
Oczywiscie nalezy pamietac ze za to wszystko placimy my Klienci a TP S.A.
wdraza nowe uslugi ktore ogolnie sa zawsze takie same kupic musisz mo nie
masz alternetywy a warunki i jakosc ustala TP S.A.
W moim odczuciu jest to oszustwo i trzeba sie zastanowic nad tym czy nie
zglosic tego tematu odpowiednim instytucja ktore wysla niezaleznych
specjalistow ktorzy jak sadze beda mogli potwierdzic moje podejrzenia.

Owszem mozna byloby tak postapic ale my, Wy Klienci dalej wolicie miec co
macie i cicho siedziec. Zawsze tak bylo jest i mam nadzieje ze nie bedzie.