Re: oszustwo (?!?!)

Autor: Zbigniew Sikora (zs_at_hor.net.pl)
Data: Tue 17 Sep 2002 - 16:43:42 MET DST

Użytkownik "futszaK" <futszak_at_WYTNIJTO.irc.pl> napisał w wiadomości

> jednakze tacy co stawiaja
> jakies dziwne ograniczenia swiadcza niepelnowartosciowy dostep do
> Internetu

"dziwne ograniczenia" mają na celu umożliwienie normalnego funkcjonowanie
łącz. U mnie zostały wprowadzone po interwencjach klientów mających kłopoty
np. z wysyłaniem maili ponieważ ICH łącza dostępowe były w kierunku
"upstream" wysycone w 100% ruchem P2P.
Jeden z marketów korzystający z łącza dla potrzeb publicznego dostepu do
Internetu na stoisku komputerowym zażyczył sobie filtrowania przez nas
zawartości pod kątem m.in. pornografii. To też przykład
"niepełnowartościowego" dostępu na życzenie klienta.

> i nalezy ich unikac jesli chce sie korzystac z p2p

Baba z wozu - koniom lżej.

> nie slyszalem o innych firmach ktore by mialy wlasna siec szkieletowa.
> Owszem, bylo i jest sporo firm ktore wynajmujac od innych lacza
> swiadcza uslugi, ale to nie jest rownoznaczne z posiadaniem sieci
> szkieletowej.

Idąc dalej tym tropem dojdziemy do wniosku, że prawdziwy provider to taki,
którego światłowody leżą w ziemi będącej jego hipoteczną własnością ;-).

> Bo wielcy maja wlasne lacza i moga wiecej bez bawienia sie w pierdoly
> takie jak wynajmowanie lacz o przeplywnosci niewiele wiekszej niz co
> lepsze przylacza abonenckie.

Co mogą więcej ? Tylko tyle, że mając dużą sieć szkieletową oferują większą
bazę dla ruchu P2P bez angażowania łącz międzyoperatorskich. A takie coś nie
jest dla mnie żadnym kryterium klasy operatora.
A co do stosunku wielkości sprzedanej przepustowości do przepustowości
własnych peeringów, to akurat ten "wielki" wypada całkiem źle.

> Male sklepiki padaja bo korzystaja z hurtowni miast kupowac od
> producentow, tak wiec czemu mali providerzy (jako firmy a nie jako
> osiedlowki nie posiadajace kosztów) nie maja padac ???

A słyszałeś o pojęciu wartości dodanej (nie w ujęciu marksistowskim ;-) ? To
ona właśnie sprawia, że mały/średni provider jest lepszym partnerem niż
telekom.
Zauważ, że nasza dyskusja dotyczy tylko pewnego segmentu rynku:
sfrustrowanych klientów sieci osiedlowych. To ich zdanie jest podstawą
wygłaszanych przez Ciebie sądów i prognoz. Biada providerom opierającym na
nich swoją egzystencję.
Ci, którzy świadczą usługi głównie klientom komercyjnym mogą spać spokojnie.

Z#