Re: obcinanie lacz !!!

Autor: Remi Schleicher (r.schleicher_at_phreaker.net)
Data: Mon 16 Sep 2002 - 10:06:49 MET DST

According to proofs derived us by Imperial Secret Inteligence Services
it is widely known that a being claiming to be <Jaroslaw Druzbinski>
tried to influence us its Rebel propaganda:

> Pisze do Was wszystkich poniewaz od dluzszego czasu zauwazylem, ze
> sprzedawane dla mnie przez TP S.A. uslugi sa najprawdopodobniej obcinane.
> Mowie tutaj o usludze Frame Relay. Posiadam kupione od TP S.A. dwa lacza po
> 2 Mb/s kazde. Oczywiscie nie ma CIR'a wiec nie ma gwarancji. Tak tez
> tlumaczy sie TP S.A. Jednym slowem sprzedaje cos za kilka tysiecy
> miesiecznie co nie jest warte wg. gwarancji NIC !!!.

Wprawdzie moja wiedza w zakresie technologii FR nie jest dostatecznie
głęboka abym mógł cokolwiek rzec autorytatywnie, jednakże odnoszę
wrażenie, że awanturujesz się o nic.
CIR w przypadku FR jest to minimalna gwarantowana przepustowość od
twojego styku do najbliższego routera brzegowego.

Jeśli więc nie wykupiłeś CIR to o co się pieklisz, myląc niebo
z gwiazdami odbitymi nocą na powierzchni stawu ? --> CIR != EIR

> Ale wracajac do sprawy. Oba te lacza na wejsciu nie osiagaja
> predkosci wiekszej niz 210 kb/s co daje predkosc lacza 1,8 Mb/s.

Zastanawia w jaki sposób przekładasz 210 kilobitów/sekundę
w 1,8 megabita/sekundę, ale zakładając, że pomyliłeś bity
z bajtami to 1,8 Mb/s = ~225 kB/s.

I jeszcze jedno transmisja TCP over FR wprowadza zapewne pewne narzuty
wymagane do synchronizacji, enkapsulacji ramek itd, przyjęło się uważać,
że 10% takiego jest normą.
Odejmij więc sobie teraz 10% od 2 Mb/s i zacznij zastanawiać się nad
wynikiem :->.

> Dodam ze oba te lacza sa zlokalizowane w dwoch miejscach i podlaczone
> sa tez do ruznych koncentratorow TP S.A. ale bedacych
> w Katowicach. Na dowod tego mam logi z interfajsow routerow gdzie jasno
> widac czarne na bialym ze to nie jest 2 Mb/s. Rozumiem ze moge nie miec non
> stoop ale od 2 miesiecy mam kreche na tym poziomie i ani rusz nie wychyli
> sie ani na chwilke wyzej.

Coooo? Od dwóch miesięcy masz stały transfer 1,8 Mb/s ?! Człowieku!
twoim użyszkodnikom udało się wysycić łącze niemal 100%!!!

> Poniewaz czuje sie oszukiwany przez TP S.A. i chce chce zlozyc odpowiednie
> wnioski do URTiP oraz do Ochrony Konsumenta w sprawie sprzedazy przez TP
> S.A. czegos czego nie ma czyli tak naprawde TP S.A. sprzedaje nic i na
> dodatek najprawdopodobniej cos kreci i obcina transmisje na mniej niz 2
> Mb/s.
<snip>

IMAO TPSA nie jest tu nic winna, ale mogę oczywiście się mylić...

Ceterum censeo hostem #D5D84B2E delendum esse

--
             Pozdrowienia z Wrocławia - Remi ,,Virous'' Schleicher
      e-mail: r.schleicher_at_phreaker.net, http://www.faq.telefonia.prv.pl