Re: open proxy i sdi

Autor: Michał Cieślicki (yoshi_at_aip.pl)
Data: Wed 11 Sep 2002 - 21:18:37 MET DST

begin pix <pix505_at_wp.pl> quotation:
> [...]
> praktyka mnożenia różnorakich nakazów i zakazów bez rzeczywistej potrzeby.
> IMHO tendencja taka pojawia się w sytuacji gdy istniejące uregulowania nie
> są w praktyce egzekwowane - wówczas duża część osób sądzi iż wprowadzenie
> nowych poprawi sytuację. Tymczasem wkrótce okazuje się, że nowych przepisów
> również się nie egzekwuje - więc trzeba wprowadzić kolejne, itd. itd.
> No i kółko się zamyka, a problem pozostaje dalej.
> Końcowy efekt jest taki, że tzw. "zwykły" użytkownik jest coraz bardziej
> krępowany różnorakimi zakazami, natomiast nadużycia jak były tak są i nadal.

Masz rację, prawo ciężkie, ale nie egzekwowane :/

> IMHO zupełnie wystarczająca i co najważniejsze skuteczna byłaby szybka
> reakcja tepsy na abuse. Jedno naduzycie - przychodzi ostrzeżenie.
> Nie skutkuje ? No to odcięcie łącza, zawieszenie, czy co tam jeszcze można
> wymyśleć.
> Sądzę, że w ten sposób wiekszość problemów związanych z sdi (i nie tylko)
> zostałaby w miarę szybko rozwiązana.

Myślę, że tepsa, zresztą to widać po dyskietce ze sterownikami do hisa,
suportuje tylko windowsa. Może by przygytować stronkę o bezpiecznej
konfiguracji usługi pod linuxem / *bsd i zaproponować tepsie jej
umieszczenie w dziale informacji o sdi?

Daje to dwa plusy: ludzie mają to pod nosem (tam gdzie szukali wniosku
itp) opisane, po drugie operator ma gdzie odsyłać klientów
korzystających z innych niż tylko windows systemów. Myślę, że to mogłoby
poprawić spojrzenie tepsy na problem i być może ręka wyciągnięta przez
społeczność linuxową mogłaby się okazać preludium do równouprawnienia
tych użytkowników w innych usługach. Jak myślicie?

--
Michał Cieślicki                                            PLD/GNU Linux User
Plonkito ergo sum (c) Igo on apcoh                          BOFH# 264799