Re: problemy z DSL we Wrocku

Autor: SCV (_at_sznet.one.pl)
Data: Tue 10 Sep 2002 - 08:01:07 MET DST

Użytkownik "Tomasz Krakowiak" napisał w wiadomości:

> nie jestem pewnien, czy to prawda. Gdzie te proxy miałoby stać?? za
> DSLAM'em?
a czemu by nie? transparent proxy moze sobie stac na jakims routerze i nikt
o tym nie bedzie wiedzial....
> przecież tam jest do 224 użykowników po 512 kbit/s a całość podłączona do
> ATM.
skad wiesz ilu jest uzytkownikow? jesli liczysz wedlug wolnych adresow IP,
to pamietaj ze caly blok podzielony jest na podsieci po 4 lub 8 IP
> Przecież nie zrucali by wsszystkiego w3cache.tpnet.pl
oczywiscie ze nie, wcale nie musi byc w3cache, a poza tym nie jest
skonfigurowany na transparent

Oczywiscie to czysto teoretyczne rozwazania, ale mamy do wyboru miedzy dwoma
teoriami:
* problemy z proxy (znajac ich, wszystko mozliwe, zwlaszcza jak chca
_oszczedzac na pasmie_ ktore DSL szybko zjada, a przeciez jeszcze fr/atm
(stare polpaki) sa)
* problemy z routerami (tez mozliwe, ale dziwne zeby tak selektywnie, w
kazdym razie
problem jest bardzo specyficzny i tak naprawde trudno ustalic z czym jest
problem)

Pozdrawiam, SCV