Re: polspam.org

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_pm.waw.pl)
Data: Tue 10 Sep 2002 - 08:16:30 MET DST

Bartlomiej Zarzecki <mmx_at_riz.pl> writes:

> tak samo mozna napisac o ORDB.

Ale tam jest to bardziej bezpieczne.

> Może rozwiniesz co rozumiesz przez
> "duzo wiecej szkod niz pozytku" ?

Np. odciecie uzytkownikow od poczty pochodzacej od normalnych (niezwiazanych
ze spamem) nadawcow, i przechodzacej przez normalne (nie open-) relaye.

No chyba ze sprawdzacie tam wszystkie podejrzane adresy nadawcow 'recznie',
bardzo bym sie zdziwil.

Dodatkowo taki mechanizm nijak przed spamem nie zabezpiecza, przynajmniej
ja znakomita wiekszosc spamu dostaje z zagranicy, i czesto sie zdaza,
ze dostaje ja "od" np. samego siebie (ok, mailer wycina) albo od znanych
mi ludzi, ktorzy akurat czasem pisza na tych samych listach dyskusyjnych
co ja (zdazaja sie tez inne, zupelnie ciekawe adresy).

Natomiast ten spam nigdy nie przychodzi z ich komputerow, i to jest to,
czego nalezy uzywac do rozpoznawania spamu.

--
Krzysztof Halasa
Network Administrator