Re: oszustwo (?!?!)

Autor: Marcin 'Igor' Wieczorek (igor_tcg_at_go2.pl)
Data: Wed 21 Aug 2002 - 09:15:16 MET DST

On Wed, 21 Aug 2002 02:26:54 +0000 (UTC),
Tomek <xyzxyz_at_NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
> Mieszkam w Lodzi i ostatnio slyszalem informacje, ze dostawcy internetu przez
> kablowke (konkretnie chodzi o firme Toya) praktykuja pewne zachowanie
> polegajace na ograniczaniu transferu z programow p2p (np. Kazaa,
> Audiogalaxy), podobno ze wzgledu na dobro innych uzytkownikow.

Normalne i jak najbardziej słuszne - tylko jeśli już to ograniczają
w ogóle transfery a nie tylko dla programów p2p ;) - a słuszne dlatego,
że jeśli ktoś zacznie szaleć np. z KaZaA to jest w stanie tak obciążyć
łącze, że nikt inny nie może już z niego skorzystać - trzeba pamiętać,
że zazwyczaj się jest tylko współużytkownikiem sieci. Miałem taką
sytuację u siebie - ktoś ściągał filmy - łącze było tak obciążone, że
czasy odpowiedzi na pingi przekraczały sekundę (dla porównania -
normalnie nie było to więcej niż 20ms) - na szczęście szybko się to
skończyło.

> Sam od chyba dwoch lat korzystam z SDI i musze powiedziec, ze ogolnie jestem
> zadowolony, przede wszystkim ze wzgledu na to, ze jest to dosc niezawodne i
> nie zdazyly mi sie jeszcze problemy z laczeniem. Chcialem sie zapytac czy w
> SDI (tpsa) tez jes praktykowany taki sposob ograniczania transferow ???
> Troche mnie to zaniepokoilo, bo w Kazaa sciagam od zawsze z predkoscia nie
> przekraczajaca 12 kb/s, ale nie wiem, moze to wina tego od kogo sciagam, bo
> ludzie ode mnie sciagaja czasem z 20, 30 kb/s.
> Bede wdzieczny za wszelkie informacje i wyjasnienia.

Zaraz, zaraz... na SDI? ZCTW SDI ma nominalną przepustowość 112kbit/s co
daje realne transfery rzędu 10 KB/s. Jeśli jakiś program pokazuje CI
wartości większe to pokazuje bzdury raczej.

Pozdrawiam

--
Marcin 'Igor' Wieczorek
igor_tcg_at_go2.pl