Re: Net przez kablowe. kilka pytan odnosnie ograniczen

Autor: Arti (sonno_at_wp.pl)
Data: Thu 30 May 2002 - 22:22:02 MET DST

On Wed, 29 May 2002 21:26:56 +0000 (UTC), "eXterminator"
<nvidia_at_wp.pl> wrote:

>witam
>
>mam internet przez kablowe
>mam modemik w domku ktory laczy sie do kompa z predkoscia 1mb
>
>kablowa ma ograniczenie do 512 kb. rozumiem tu wszystko i sie zgadzam, 65 kb
>jest nawet dosc czesto
>mam pytanko do expertow, czy taki admin mojej sieci jest w stanie wylaczac
>ograniczenie 512kb np w godzinach nocnych ? i kolejne pytanie po co te
>ograniczenia sa ? czy nie lepiej by bylo gdyby ich nie bylo? prawie zawsze
>mam maxymalny transfer a w nocy to w 95% (to dziwne ale zaraz wyjasnie
>dlaczego, chyba:-)
Oczywiście, że może.

>kolejne pytanka
>podejrzewam ze admin lekko przyblokowal transfer danych przy uzyciu
>programow p2p (kazaa, galaxy,grokster,direct connect itp) leci prawie zawsze
>jakies 0.5kb :-(( a kiedys szlo pod 60kb (dzieki temu strony chodza na
>prawde super szybko ale ja wole sciagac giery z Direct Connect niz zeby mi
>sie strony w sekunde wczytywaly)
Mówimy o chello? Myślę, że sobie sam odpowiedziałeś na pytanie skoro
wolisz ściągać gierki z dc niż oglądać strony to masz blokadę ;) Nie
jest zwolennikiem ograniczeń ale jak każdy zaczyna sobie ściągać
gierkę to sieć "troche" się przeciąża. Po drugie jest chyba jakaś max
przepustowość dla budynku (strefy?) więc jak ty coś ściągasz to może
zabraknąć dla kogoś innego. I wreszcie po trzecie, czy internet to
tylko dc, kazaa itp? wydaję mi się, że idea jest inna, a używając
tylko do tych celów to chyba mija się z celem posiadania net'u.

>jak moge sprawdzic czy rzeczywiscie admin cos ograniczyl ? (o ile sie nie
>myle to tu chodzi o zablokowanie jakos portow ktorymi sie komunikuja te
>programy)
Przeczytać umowę, zadzwonić...

Arti