Re: Net przez kablowe. kilka pytan odnosnie ograniczen

Autor: Przemysław 'Repcio' Gubernat (Przemyslaw_at_Gambit.Gubernat.NET)
Data: Thu 30 May 2002 - 22:21:18 MET DST

On Wed, 29 May 2002 21:26:56 +0000 (UTC), eXterminator <nvidia_at_wp.pl> wrote:
> kablowa ma ograniczenie do 512 kb. rozumiem tu wszystko i sie zgadzam, 65 kb
> jest nawet dosc czesto
> mam pytanko do expertow, czy taki admin mojej sieci jest w stanie wylaczac
> ograniczenie 512kb np w godzinach nocnych ? i kolejne pytanie po co te
> ograniczenia sa ? czy nie lepiej by bylo gdyby ich nie bylo? prawie zawsze
> mam maxymalny transfer a w nocy to w 95% (to dziwne ale zaraz wyjasnie
> dlaczego, chyba:-)

Hmm musiałby zmieniać ustaienia modemu kablowego... czyli restartować
wszystkie modemy o danej godzinie... znając adminów - nie zrobia ci teho..

> kolejne pytanka
> podejrzewam ze admin lekko przyblokowal transfer danych przy uzyciu
> programow p2p (kazaa, galaxy,grokster,direct connect itp) leci prawie zawsze
> jakies 0.5kb :-(( a kiedys szlo pod 60kb (dzieki temu strony chodza na
> prawde super szybko ale ja wole sciagac giery z Direct Connect niz zeby mi
> sie strony w sekunde wczytywaly)

Wszystko zależy od polityki firmy... patrząc pobieżnie 1 klient zasysający
dane = 10 do 20 narzekających że strony ładują im się już 1 minutę
Czyli defacto odpowiedź jest oczywista...

> jak moge sprawdzic czy rzeczywiscie admin cos ograniczyl ? (o ile sie nie
> myle to tu chodzi o zablokowanie jakos portow ktorymi sie komunikuja te
> programy)

Gdzieś jest "hakierski" ping który umożliwiłby ci sprawdzenie czy coś
takiego ma miejsce..