Re: Kiedy ktoś zrobi porządek

Autor: Jaroslaw Sakowski (jareks_at_pa68.bojanowo.sdi.tpnet.pl)
Data: Wed 29 May 2002 - 13:10:32 MET DST

Witam,

"Robert" <rr4_at_poczta.onet.pl> writes:

> Ale oni nie chcą od ciebie pieniędzy i nie chcą dać ci dostępu. Mogą
> ?

Moga, zwlaszcza przed zawarciem umowy ("nie ma warunkow technicznych").

> Zresztą co tu się czepiać TEPSY. A dialog, nask i inni ISP mogą ? Jeśli nie
> mogą to zastanów się dlaczego.

Analogicznie.
Kupujesz sobie usluge i tez na poczatku masz okreslenie (czy
dostaniesz czy nie). Pozniej jest procedura rezygnacji.

> A jakie to ma znaczenie ?
> Wydaje ci się, że tylko wtedy gdy płacisz to masz jakieś prawa ?

Masz prawo dostepu do sieci szkieletowej a nie do danego serwera.
I prawo do okreslonych transmisji (np. bez ograniczen) - wtedy mozna
postawic wlasny serwer (irc albo czegos nowszego). W sumie bardzo sie
dziwie ze to takie malo popularne - po co sie sprzeczac skoro predzej
postawisz wlasny i to jest o wiele lepsze.

Z tym irc to jest ciekawa kwestia komercjalizacji internetu. To znaczy
chodzi mi o komercyjnych ISP - przeciez oni na irc w pewnym sensie
zarabiaja (naja lepsza oferte na uslugi) wiec powinni dokladac sie do
rozwoju czy utrzymania finansowo.

--
Jarek