Re: Sprawdzanie lacza

Autor: Jakub Jermak (jermak-nospam_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 28 May 2002 - 17:54:02 MET DST

Witam,

Mariusz Lewandowski <mariusz_at_skim.com> w artykule <ad04st$q94$1_at_news.tpi.pl> napisał(a):
> Witam
> Mialem dzisiaj okazje "pobawic sie" laczem o b.duzej przepustowosci tj lacze
> TASK 100 mbps. Wbrew mojemu zdumieniu szczeka mi nie opadla sprawdzalem na
> stronie www.numion.com , sredni wynik to 150 kbps, (tyle to ja ma na
> internecie z kablowki), przy probie sciagania pliku 30 MB z strony
> download.com, transfer nie przekroczyl 10 KB( ostatnio sciagelem u mnie inny
> plik z tej samej strony transfer cos kolo 100KB).
Skoro dostałeś łącze o przepustowości 100Mbps od TASKu, to logicznym wydaje
się przetestować to łącze transmisją danych z/do TASKu.
Rozumiem również, że to 100Mbps to przepustowość do najbliższego routera
brzegowego TASKu, tak? Bo jeśli tak, to trudno wymagać od TASKu, że
zagwarantuje Ci prędkość transmisji na poziomie 100Mbps po całym np. POL34.

> Jak to rozumiec?myslalem ze beda lepsze wyniki.
> Czy numion.com jest miarodajny?
> Jak mozna jeszcze sprawdzic przepustowos/wydajnosc(pingujac ale co)?
Śmiem twierdzić, że do testowania łącza o takiej przepustowości używanie
numion.com jest zupełnie pozbawione sensu.
TASK ma np. ftp.task.gda.pl, skąd można pociągnąć dość duże pliki,
jednocześnie generując statystyki ruchu na interfejsie do TASKu.
Jeśli sam ftp.task.gda.pl nie pozwala (z jakichś powodów) na transmisję
bliską 100Mbps, to możesz próbować ściągać równolegle z kilku serwerów
FTP naraz - sugeruję inne archiwa w POL34 (ftp.icm.edu.pl, ftp.pwr.wroc.pl,
ftp.man.poznan.pl, itp.). Oczywiście należałoby takie pomiary prowadzić
przynajmniej kilkadziesiąt minut żeby wykluczyć wahania prędkości transmisji,
które mogą wynikać z różnych przyczyn.
Nie od rzeczy byłoby również testować przesył danych od siebie do TASKu
Przepustowości za bardzo nie da się sprawdzić pingując.

        Jakub Jermak

--
Why don't elephants eat penguins ?
Because they can't get the wrappers off ...