Re: Sprawdzanie lacza

Autor: Jackobi (jackobi.usenet_at_awp.waw.pl)
Data: Tue 28 May 2002 - 17:54:24 MET DST

"Mariusz Lewandowski" <mariusz_at_skim.com> wrote in message

> Mialem dzisiaj okazje "pobawic sie" laczem o b.duzej przepustowosci tj
lacze
> TASK 100 mbps.

Ja tez, ale w LANie ;) (uzasadnienie ironii ponizej).

> Wbrew mojemu zdumieniu szczeka mi nie opadla sprawdzalem na
> stronie www.numion.com , sredni wynik to 150 kbps, (tyle to ja ma na
> internecie z kablowki), przy probie sciagania pliku 30 MB z strony
> download.com, transfer nie przekroczyl 10 KB( ostatnio sciagelem u mnie
inny
> plik z tej samej strony transfer cos kolo 100KB).
> Jak to rozumiec?

Tak, ze to jest przepustowosc do najblizszego wezla. Pytanie co potem. Jakie
lacza ma TASK do innych operatorow i jakie lacze ma serwer z owa strona.
Pamietaj, ze cala siec jest tak slaba, jak najslabsze jest jej ogniwo...
TASK ma wyjscie do POL-34, TEN-155 i GTS. Ale nie znalazlem jakie
przepustowosci maja te styki.

>Jak mozna jeszcze sprawdzic przepustowos/wydajnosc(pingujac ale co)?

Pingiem przepustowosci nie sprawdzisz, tylko opoznienia i straty pakietow.
Chyba, ze 'ping -f' z duzym rozmiarem pakietow, ale ostroznie z nim sie
obchodz, szczegolnie na takim laczu.

--
pzdr.
Jacek R.   jackobi.usenet_at_awp.waw.pl