Re: SDi czy Netia 128kbit BDI Standard

Autor: Marcin Kuczera (mkuczera_at_nowiny.net)
Data: Wed 22 May 2002 - 16:02:01 MET DST

> 10/115200s=0.09ms
> typowy ping generuje ok. 100 bajtow (z naglowkami tcp i ppp).
> musi poleciec i wrocic czyli:
> ping=200*0.09=18ms
> i tego NIE przeskoczysz

a to ciekawe ze na laczu 921kbit mam dokladnie tyle samo chociaz
teoretycznie powinno byc 8 razy mniej... jak to madralo wytlumaczysz ?
A co do tego drivera i odczytu bufora co 20ms to wiem to z czasow jak
znajomy pracowal nad modyfikacja drivera ppp dla jadra 2.2.x zeby sie
wyrabialo przy predkosci 921kbit.
Inna sprawa jest to, ze przy 115200 z 20ms nie zejdziesz, nawet jakbys
probowal czesciej czytac bufor

> jak nie znasz, to lepiej zamilknij zamiast pisac glupoty.
>
> liczac podobnie jak wyzej (tylko, ze tutaj na bajt jest 8
> bitow, a nie 10 i lacze troche szybsze), to teoretyczny ping na laczu
> synchronicznym 128kbit wyniesie ok. 13ms

ok, ale bzdury nie napisalem. Jezeli w tym przypadku lacze bedzie 256kbit to
ping bedzie 6,5ms, dla 512 3,25ms itd - jednym slowem zalezy wprost
proporcjonalnie do predkosci przesylu + obsluga przez sterownik. Ale nie ma
tutaj motywu z periodyczym odczytem bufora, poprostu jak dane wpadna tak
wypadna.

Tak wiec nikogo tu nie oklamalem, co najwyzej byly pewne niejasnosci
teraz mysle ze wszystko sie wyklaruje

Marcin