Re: Nie no, to jest SKANDAL !

Autor: Robert (rr4_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 08 May 2002 - 23:04:22 MET DST

Użytkownik "Maciej Wierzbicki" <voovoos_at_kis.p.lodz.pl> napisał w wiadomości

> Nie masz ustawowo i odgórnie określonego zapewnienia o możliwości
> korzystania z hierarchii pl.* . To, iż taką możliwością dysponujesz,
> zawdzięczasz nie polskiemu prawu, ustawom, przełożonym, Panu Bogu,
> whateverowi, "bo tak", tylko gronu osób administrujących serwerami news,

Błąd. Nie ma czegoś takiego jak "bo tak".
Administratorzy są tylko pracownikami i chcą tego czy też nie muszą
wykonywać polecenia przełożonych. Właścicielami serwerów są uczelnie
państwowe (o tych tylko mówię) utrzymywane ze środków publicznych. Środki te
otrzymują na swoje działania statutowe, czyli w dużym skrócie na kształcenie
ludzi. Usenet, ircnet i inne takie nie służą temu celowi. Za serwery, łącza,
prąd, płace administratorów i sprzątaczek płaci pośrednio lub bezpośredni
budżet państwa. W związku z tym publiczne udostępnianie tych usług na
serwerach uczelnianych (które zostały kupione czasami za ciężkie pieniądze
podatników) jest NIELEGALNE.

> którzy zechcieli skonfigurować rzeczone serwery i feedy tak, abyś miał
> tę możliwość [1]. I rzeczone osoby w każdej chwili mogą dojść do
> wniosku, iż Twoja[2] możliwość korzystania z Usenetu wydaje im się
> zbędna/kłopotliwa, wobec czego przestaniesz dysponować tą możliwością.

Wydaje mi się, że tu się bardzo mylisz.
Rzeczone osoby mogą sobie dochodzić do najprzeróżniejszych wniosków. Akurat
to bardzo mało mnie interesuje. Zechciałbyś podzielić się swoją wiedzą na
temat podstaw prawnych udostępniania bądź nie tego typu usług.

> [1]no chyba że jakiś ISP zapewnia w umowie dla swoich klientów dostęp do
> hierarchii pl.*, ale to juz będzie problem tegoż ISP, jeżeli nagle okaże
> się, iż niepowinni zapewniać w umowie dostępu do czegoś, co
> niekoniecznie jest ich właśnością.

A czyją jest własnością usenet ? Znasz właściciela ?

pozdr. Robert