Re: Prawo, spam a "adres publicznie dostepny w Internecie".

Autor: Steven Jurczyk (steve_at_post.pl)
Data: Sat 30 Mar 2002 - 23:56:19 MET

> Spam, ktory dostaje, nie zawiera propozycji zawarcia umowy. Jest to
> reklama. Co nie znaczy, ze mnie ta klauzula w spamie - o ktorej pisal
> Marek - nie wkurza.

Alez reklama jakiegos produktu lub uslugi jest propozycja zawarcia umowy
zakupu...

Co do samego spamu jest jeszcze:

Art. 16.1 "Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji" z dnia 16 kwietnia
1993 r. (Dz. U. Nr 47, poz. 211 z dnia 8 czerwca 1993 r.; zmiany: z 1996 r.
Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 88, poz. 554, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, z
2000 r. Nr 29, poz. 356 i Nr 93, poz. 1027)
Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności:
(...)
5) reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w
szczególności przez uciążliwe dla klientów nagabywanie w miejscach
publicznych, przesyłanie na koszt klienta nie zamówionych towarów lub
nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.

pozdrawiam
Stefan Jurczyk