Re: Netia SDSL

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_waw.pdi.net)
Data: Tue 19 Mar 2002 - 12:42:59 MET

On Mon, 18 Mar 2002 05:03:27 +0000 (UTC), "Connecticut"
<pf64_at_poczta.interia.pl> wrote:

>Użytkownik "Dariusz K. Ladziak" <ladzk_at_waw.pdi.net> napisał w wiadomości
>
>A możesz mi to wyjaśnić, co to komu szkodzi że z łącza korzysta 100 osób
>a nie 1, skoro transfer i szybkość łącza nie zmieni się??
>Kable się szybciej zużywają, modemy się grzeją? ;)

Obciazenie, kochany, obciazenie... majac lacze 256kbps jestes w stanie
skonsumowac srednio 20% pasma - bo wiecej nie zdazysz przejrzec.
napalencow trzymajacych komputer cala dobe pod pradem jest mniejszosc.
i na szescdziesiat cztery takie lacza daje sie wyjscie dalej 2Mbit...
A jak podlaczysz 100 userow to obciazenie lacza siegnie 100% - a
wowczas provider powinien te 2MBit dalej dac na OSIEM takich laczy
"abonenckich". To kosztuje... jak zaplacisz - to stosownie skalkuluja
bilans laczy i zapewnia wszystkim w miare sensowna prace. A ty bys
chcial za cene lacza koncowego dla praktycznie pojdynczego uzytkownika
miec lacze do dalszej odsprzedazy...
Takie lacze tez praktycznie kazdy provider ci da - to tylko kwestia
ceny.

--
Darek