Re: TPSA a polski internet.

Autor: Paweł Świrek (dupa.8_at_adres.w.sig.pl)
Data: Tue 26 Feb 2002 - 23:19:41 MET

> 2. Fatalne lacza wychodzace na swiat. Przeciazone zbyt, ZBYT bardzo.

Fakt, ale czasem pomaga jakieś proxy.
Choć nie zawsze jest to przeciążone. Ja korzystam z Audiogalaxy i jakoś to
chodzi.
Wiele krajowych łącz też jest przeciążonych. Rekordowy ping (jeszcze jak
miałem modem) z Krakowa oś. Azory na AGH wynosił... około 600 sekund!!!
Czyli 10 minut. Teraz jest ciut lepiej. Ale pingi i traceroute'y na AGH
przy SDI wahają się od około 50 ms do iluś tam sekund.

> 3. Obsluga? Jaka obsluga. Jak mi internet zniknie (niestety uzywam SDI) to
> nawet nie wiem do kogo sie zwrocic - musze cierpliwie czekac az laskiewie
> naprawia. Za granica (mieszkalem przez 2 tygodnie w Kanadzie) ISP bija sie
> o klienta czasem nawet napisza emaila pytajac sie czy jestem zadowolny z
> ich uslug.

Jak coś padnie, to jest jeszcze całodobowy numer alarmowy 9696
Z telefonu stacjonarnego - bezpłatny, z komórki niestety płatny.
Ja miałem przez 2 dni awarię linii telefonicznej (stare kable,
pokorodowały). Dziś dotarł rachunek i... obniżyli mi za ten okres abonament
główny (nie SDI!) o ... 5 zł netto. Żeby się zabrali za usuwanie awarii, to
trzeba ich opier*** przez telefon. Inaczej to się obijają.
Zdarzały się przerwy w dostawie SDI w okolicach 17-tej, na co tłumaczyli,
że coś tam modernizowali.
Niemniej jednak najlepiej dla skazanych na Tepsę jest mieszkać w takich
rejonach, gdzie jest mnóstwo bloków w pobliżu i działają tam kablówki. U
mnie w Krakowie to jak załatwiałem SDI, to zauważyłem, że w tym rejonie to
Tepsa w tej branży próbuje walczyć o klienta. Ale tam, gdzie dalej od
bloków i gdzie są absolutnymi monopolistami, to mają klienta w d***.
Czyli Tepsa różnie patrzy na klientów. Są po prostu fałszywi. Tam, gdzie
widzą jakieś korzyści, to walczą o klienta, a gdzie nie widzą korzyści, to
mają gdzieś klienta.

> 5. SDI to mozna nazwac DEMO internetu. Nawet z polowy jego zasobow nie
> mozna skorzystac (radio, video w czasie rzeczywisctym). O modemowcach juz
> nie wspominam nawet, oni to maja DEMO z Timelimit.

Radio w czasie rzeczywistym czasem się udaje, ale wszystko zależy z jaką
stacją się łączysz.

> Nie wiem, jak inni ale ja jestem zbulwersowanym tym co tpsa wyrabia z
> polskim internetem. Nasze ceny za dostep do internetu rownaja sie z
> Japonia gdzie ludzie zarabiaja 5x wiecej.

Znajomy korespondował z gościem z Holandii. Tam internet i temu podobne
usługi kilkakrotnie tańsze, rozmowy miejscowe wliczone w abonament, itp. A
ludzie zarabiają więcej niż w Polsce.

> Dlaczego temat monopolu TPSA na internet nie jest poruszany w Telewizji?
> Moze dopiero jak w wieczornych sobotnich Faktach jako pierwsza wiadomosc
> by wymienili co TPSA robi z internetem COS by ruszylo?

Bo TVP reklamuje TPSA i nie byłoby wpływu z reklam (straciliby źródło
dochodów). To jest tak jak z kolorowymi gazetkami.
Już prędzej zadzwonić do Radia Zet, żeby sprawą zajął się red. Janusz Weiss.

Pozdrawiam

--
Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, ICQ: 138677500
mailto:pawel.swirek_at_plusnet.pl http://www.nzs.pl/~swierk/ +48607332755